۱۳۸۸ خرداد ۱۴, پنجشنبه

مهندس موسوي پس از پايان مناظره خطاب به آقاي احمدي نژاد مي گويد



ابوالفضل فاتح مسئول كميته اطلاع رساني ستاد مهندس موسوي در يادداشتي نوشت:
مهندس پس از پايان مناظره خطاب به آقاي احمدي نژاد مي گويد "شما با من طرف بوديد، چرا نام ديگران را به ميان آورديد؟".
بسمه تعالي
چهار شنبه 13/03/88
صبح ساعت 11 جلسه اي پيرامون مناظره با آقاي احمدي نژاد برگزار شد تا جمع بندي نهايي شود. آقايان محمد رضا بهشتي، محمد بهشتي، زنگنه، فرشاد مومني، حيدريان و فروزنده آمده بودند. تا رسيدم مهندس گفت "صبح كل ماجرا را يك بار ديگر مرور كردم. هيچ نگراني از اين مناظره ندارم. همه چيز را به خدا سپرده ام.من دنبال چيزي نيامدم. بايد حرف هايي را با مردم در ميان بگذارم. ارزش آن مهمتر از نتيجه است".
به ستاد برگشتم. سراغ آقاي بهزاديان رفتم. آنجا مطلع شدم كه گروهي از جوانان تصميم گرفته اند براي استقبال و بدرقه ي مهندس جلوي صدا و سيما بروند و سپس جلوي پارك ملت جمع شوند. خبردار شده بودم كه طرفداران رقيب هم مي خواهند چنين كنند. امشب شب رحلت امام بود. با مهندس تماس گرفتم. موضوع را در ميان گذاشتم. گفت به دوستان بگوييد به احترام امام به خيابان نيايند. بلافاصله اطلاعيه ي ستاد در اين باره صادر شد و از حاميان عزيز تقاضا شد شب رحلت حضرت ا مام به خيابان نيايند.
ساعت 6 بعد از ظهر جلسه اي در دفتر آقاي محمد بهشتي تشكيل شد و موضوع فيلم مستند دوم آقاي مهندس با حضور كارگردان آن آقاي درويش مورد بررسي قرار گرفت. دوستان ديدگاه هاي متنوع و مهمي را مطرح كردند. قبلا از فيلم آقاي مجيدي گفته بودم. خوشبختانه همانطور كه انتظار مي رفت فيلم مجيدي يك سر و گردن از بقيه ي فيلمها بالاتر قرار گرفت. با مقدماتي كه شنيدم مطمئنم فيلم آقاي درويش هم از تراز فيلم هاي ديگر برتر خواهد بود.
ساعت 30/9 عازم صدا و سيما شديم. آقايان محمد رضا و علي رضا بهشتي، حيدريان، زنگنه، فرشاد مومني، علي عرب مازار و محمد بهشتي و بهزاديان آمده بودند. آقايان جوانفكر، هاشمي ثمره، مشاعي و چند تن ديگر هم همراه آقاي احمدي نژاد بودند. هر دو گروه در كنار هم در مكاني كه براي همين موضوع معين شده بود قرار گرفتيم. با شروع مناظره ارتباط ما با استوديو قطع شد و فقط از طريق تلويزيون مي توانستيم مناظره را ببينيم.
در گرماگرم مناظره گهگاه نگاهي به هم مي انداختيم. عموم دوستان ما آرام لبخندي بر لب داشتند و من هم در مواردي احساساتم را بروز مي دادم. مناظره كه تمام شد دو سه نفر از همراهان آقاي احمدي نژاد شعار دادند و ما صلوات فرستاديم.
مهندس كه بيرون آمد بسياري از خبرنگاران و حاضران دور و برش را فرا گرفتند و به وي تبريك مي گفتند.
در طول مناظره هرچند بارها آقاي احمدي نژاد نام افراد مختلفي را به ميان آورد و دوران مهندس را زير سوال برد و تلاش كرد دوران بعد را هم به مهندس مرتبط كند، اما مهندس هرگز نگفت كه نخست وزير امام و مدير موفق جنگ بوده كه كشور را در بحراني ترين شرايط مديريت مي كرده. او به رسم مروت حساب خود را از آدم هايي كه رقيب نامشان را به ميان مي آورد جدا نكرد. او تلاش كرد چندين بار به آقاي احمدي نژاد متذكر شود كه پاي ديگران را به ميان نكشد، اما آش همان آش بود و كاسه همان كاسه. تا آنجا كه رييس جمهور كه طبق قانون اساسي بايد حافظ جان و مال و ناموس مردم باشد پاي همسر آقاي مهندس موسوي را به ميان كشيد. فرازهاي پاياني كه مهندس موسوي را از پوسته ي آرامش خود خارج ساخت سرنوشت مناظره را هم تغيير داد. مهندس چنان از منظر سياسي و اخلاقي رقيب را تاديب كرد كه همچون بازي ايران و استراليا تيم رقيب كه از ابتدا استراتژي حمله را برگزيده بود مجبور به واگذاري همه ي ميدان شد.
مهندس پس از پايان مناظره خطاب به آقاي احمدي نژاد مي گويد "شما با من طرف بوديد، چرا نام ديگران را به ميان آورديد؟".
همه ي دوستان بالاتفاق نتيجه ي مناظره را يك برد تمام عيار اخلاقي و سياسي براي آقاي مهندس و يك شكست جبران ناپذير اخلاقي و سياسي براي آقاي احمدي نژاد مي دانستند. تماس ها و پيامك هاي فراواني هم از گوشه و كنار داشتيم كه همين جمعبندي را از نتيجه ي اين مناظره به دست مي داد.
از محل مناظره به دفتر يكي از دوستان رفتيم. مهندس تنها به يكي دو جمله اكتفا كرد كه " اين لطف خدا بود".
به سمت ستاد روانه شدم. بسياري از حاميان مهندس به احترام شب رحلت حضرت امام در خانه مانده اند. لكن رقيب كه عادت دارد ديگران را متعدي به حريم ارزشها بنامد، به شكل سازمان يافته چند صد نفري از طرفداران خود را به خيابان ريخته تا با بوق و شعار ابراز احساسات كنند. البته آنها تنها كساني هستند كه خود را مجاز مي دانند در شب رحلت امام پايكوبي كنند.
مهندس در جلسات مكرارا يادآور مي شد كه آقاي احمدي نژاد رييس جمهور است و من از اين كه رييس جمهور ملت ايران مورد اهانت قرار گيرد متاسف مي شوم. ديشب مهندس در برابر تهاجمات پي در پي احمدي نژاد كه هيچ ربطي هم به موسوي نداشت سكوت كرد تا شايد احمدي نژاد نشكند، اما افسوس كه احمدي نژاد اين رفتار دورانديشانه، اخلاقي و انساني مهندس را حمل بر بي پاسخي موسوي كرد و دامنه ي تهاجمات خود را از مرزهاي يك مناظره به حرمت شكني كشاند. تحقير، تمسخر، غرور و مرزشكني از رفتار ايشان تداعي شد و همين احمدي نژاد را شكست. در خيابان جواني مومن را ديدم كه به همراه همسرش در يك وانت پيكان در ترافيك ميدان ولي عصر به كسي كه تلاش كرد عكس آقاي احمدي نژاد را به او بدهد گفت "من امشب گريستم و بسيار عصباني ام. من طرفدار احمدي نژاد بودم و در ستادش فعاليت مي كردم. رفتار او در قبال سيد مرا شرمنده كرد".
بعضي از حاميان آقاي احمدي نژاد حجم انبوهي از پوسترهاي بزرگ و گلاسه ي او را در خيابان توزيع مي كردند. بيلبوردهاي بسيار بزرگ احمدي نژاد سطح شهر را گرفته در حالي كه همان چند بيلبورد محدود موسوي را هم ناشناسان جمع آوري يا منهدم كرده اند. راستي هزينه ي گزاف تبليغاتي آحمدي نژاد از جيب چه كسي تامين مي شود؟
ياد اسبي افتادم كه آقاي موسوي در مناظره ي اول از آن ياد كرد. مي گفت وقتي كه آن بالايي اگر غفلت كني دچار غرور و فراموشي مي شوي. چهار سال پيش مناظره ي خوش چهره با نوبخت به دليل رويكرد از موضع بالاي نوبخت منجر به ناخرسندي ملت مودب ايران شد. اين بار اين آقاي احمدي نژاد بود كه بر بالاي اسب نشسته بود و همان را بروز داد كه چهار سال پيش از آقاي نوبخت ديديم. پس از حرمت شكني طرفداران آقاي احمدي نژاد در بيت مقام معظم رهبري كه موجب رنجش خاطر رهبر معظم انقلاب هم شد، حرمت شكني ديشب نيز نمايشي از بروز و ظهور رفتاري جديد در ميان كساني است كه اگر نه به واسطه ي خود بلكه به واسطه ي جايگاهشان بايد مروج اخلاق و ادب باشند. ما از كودكي آموخته ايم كه "با ادب باش تا بزرگ شوي" يا " بزرگش نخوانند اهل خرد كه نام بزرگان به زشتي برد".
به علت تاخير در ارسال خاطره روز چهارشنبه كه به خاطر مشكلاتي فني و ترافيك بالاي سايت بوده از كاربران محترم پوزش مي خواهيم.
در اين مباهله، صداقت رقيب ندارد
قلم نيوز، سه شنبه 12/3/88
پيوسته و بي وقفه پيامك هايي دريافت كردم كه مدعي تمايل مهندس موسوي به حاضر نشدن در مناظره يا احتمال تاخير آن بود. پيامكي هم مدرك تحصيلي خانم دكتر رهنورد را زير سئوال برده بود. همين طور ديگري مدعي شده بود كه خانم فائزه هاشمي قرارداد چند ميلياردي مانتوهاي سبز را بسته است. ديگري خبر از قرارداد چند صد ميليوني با شركت تاكسي راني مي داد. يكي هم زنگ زد و خبر داد كه يكي دو رسانه ي حامي رقيب مدعي شده اند كه قرار است طرفداران مهندس عكس هاي خانوادگي ايشان را منتشر و آن را به گردن رقيب بيندازند و ... براي من كه در جريان حقيقت خبرها بودم توليد و انتشار ده ها دروغ از اين دست آن هم به شكل سازمان يافته از سوي گروه هاي محفلي غيرقابل تحمل شده بود. به قلم زنگ زدم و خواهش كردم كه بنويسند مهندس قطعاً در مناظره شركت خواهد كرد و همين طور قرار شد كه بنويسند: خداوند امپراطوري دروغ را سرجايش خواهد نشاند.
بعد از نماز عصر در مسجد شهدا تهران با حجت الاسلام و المسلمين ابوترابي ديداري داشتم. او از انسان هاي نيك روزگار است. خدا پدر و برادرش را رحمت كند. آقاي ابوترابي از زمان دانشگاه تهران نقش خوبي در تخفيف شكاف ها و الفت دل ها ايفا كرده است. يكي دو انتقاد نسبت به جريان مهندس و همين طور جريان آقاي احمدي نژاد مطرح كرد. دوست داشت آقاي مهندس و آقاي مهدوي كني ملاقاتي داشته باشند.
امروز يكي دو جلسه درباره چگونگي مناظره هاي مهندس موسوي برگزار شد. يكايك حاضران شرحي از دروغ هاي منتشر شده در روزهاي اخير را مطرح كردند. از عملكرد جانبدارانه ي رسانه هاي دولتي از جمله روزنامه ي ايران نيز سخن به ميان آمد. باز هم سياست سكوت در برابر اين تهاجمات غيراخلاقي برگزيده شد. اطمينان عجيبي در ستاد مهندس نسبت به واگذاري قضاوت هاي نهايي به مردم وجود دارد. عزيزي مي گفت: چرا اين همه خونسرديد؟ پاسخ دادم: چه باك از آمار و اطلاعات دروغ. ايمان دارم در اين مباهله چيزي كه رقيب ندارد، صداقت است.
امروز نگراني هايي از احتمال بر هم زدن اجتماعات جوانان حامي مهندس مطرح شد. مهندس موسوي در اين ارتباط بيانيه اي صادر كرد. متن بيانيه مثبت و در عين حال هشدار دهنده بود. عموم حاضران نگران ترفندهاي رقيب در به هم زدن اجتماعات و بروز رفتارهاي خشونت آميز از سوي آنان بودند و همگي موافق صدور هر چه سريع تر اطلاعيه. امشب فرصتي دست داد تا با يكي از دوستان به خيابان ولي عصر و حوالي پارك وي برويم. ترافيك زيادي بود. جوانان زيادي مشغول توزيع پوستر كانديداها در بالا و زير پل بودند. اتوموبيل ها با نصب پوستر كانديداي خود هر كدام نقش يك رسانه را ايفا مي كردند. تنوع سرنشينان و نوع خودروها به شدت جلب توجه مي كرد. چادري، مانتويي، ريش دار و بي ريش، سنتي، مدرن، شمال شهري و ... همه آمده بودند تا حضوري داشته باشند. ياد شب هاي ماه رمضان افتادم كه جوان ها به خيابان ها مي آيند. مي شود گفت اين انتخابات رسانه اي ترين انتخابات ايران شده است كه جايي از آن سخن خواهم گفت. به هر حال جو غالب با مهندس و تعداد نسبتاً كمتري با آقاي احمدي نژاد بود. تا آن جا كه در طول خيابان جدا جدا ايستاده بودند مشكلي به جز اندكي ترافيك نبود. اما به زير پل كه مي رسيدي طرفداران دو طرف دو اجتماع چند ده نفره شكل داده بودند كه شعارهايي هم مي دادند. ناگهان اين شعارها تند شد و به پرتاب چوب و سنگ انجاميد. بين دو گروه سربازان نيروي انتظامي حائل شده بودند. دوستان طرفدار مهندس بايد هوشيار باشند و همچنان فريب تحريك رقيب را نخورند. بگذار آنان شعار بدهند و سنگ و چوب پرتاب كنند. ديروز و ديشب تقريباً تمامي بيلبوردهاي مهندس را عده اي كه چندان هم ناشناس نيستند از سطح شهر جمع كردند. در اين حال هر چقدر و هر جا كه توانستند بيلبوردها و تبليغات آقاي احمدي نژاد را نصب كردند. در اين كه هزينه اي ميلياردي پشت تبليغات رقيب هست ترديدي نيست اما چه نيازي به تخريب اقلام تبليغاتي ستاد مهندس دارند؟ آن ها تصويري را كه بر دل نشسته است چگونه پاره خواهند كرد؟ براي ما بهترين استراتژي حضور در ميدان با پرهيز از خشونت است. نبايد فرصت كوتاه و برگشت ناپذير تبليغ را از دست داد. اگر بيلبوردهايمان را پاره مي كنند با همراه داشتن نماد سبز و نصب پوستر هاي مهندس در خودروها و پشت شيشه ي مغازه ها مي توان ترفند حريف را خنثي كرد. راستي يادم نرود كه در قطار ماشين هايي كه به سمت ميدان ونك بود خودرويي صداي موسيقي اش را بسيار بلند كرده بود. پياده شدم تا ببينم كه طرفدار كيست و چرا چنين مي كند. جلو رفتم و پس از عرض سلام گفتم طرفدار هر كس هستي به نفع كانديداي شماست كه با صداي موسيقي بلند مزاحم مردم نشويد. بلافاصله صداي موسيقي شان را كم كردند. اين خودرو چهار سرنشين داشت. جالب آن كه يكي از آنان تصويري از احمدي نژاد و ديگري تصويري از موسوي در دست داشت.
امروز غروب با صحنه ي بسيار زيبايي مواجه شدم. در حالي كه با دوستان و آقاي مهندس در جلسه بوديم ناگاه صداي شعارهاي جمعيتي كه از خيابان عبور مي كرد به گوش رسيد. مهندس برخاست و گفت: احتمالا طرفداران آقاي احمدي نژاد هستند. بگذاريد ببينم چه مي گويند. به نزديك پنجره كه آمد ديد جواناني متين كه به شكل گروهي از پياده رو رد مي شدند با خواندن شعر" موسوي قهرمان مي شه/ خدا مي دونه كه حقشه/ به لطف يزدان و بچه ها/ موسوي قهرمان مي شه " كانديداي خود را تبليغ مي كردند. مهندس نگاهي تامل برانگيز به جمع داشت تا از مقابل چشمانش گذشتند. آنها نمي دانستند كه مهندس نظاره گر آنان است. ترديدي ندارم كه در دل به آينده ي اين جوانان دعا مي كرد.
حجم عظيم تبليغات تخريبي رقيب درباره ي مناظره ي چهارشنبه شب حساسيت مردم را به گونه اي دامن زده است كه بسياري با مراجعه به ستاد پيشنهادهايي را ارائه مي دهند كه نشان از علاقه ي مردم به مشاركت همدلانه در اين امر دارد. مردم با مهرباني و علاقه طرف مهندس را گرفته اند و دوست دارند به جريان او كمك كنند.در حقيقت رقيب با ضد تبليغش سبب خير شده است.
امشب مناظره ي آقاي كروبي و آقاي رضايي بود. ظاهراً مناظره ي دلچسبي نبوده است.
با پايان يافتن نمايش فيلم هاي نخست كانديداها تقريباً اين اتفاق نظر وجود دارد كه بهترين فيلم مربوط به مهندس بوده است.
پيامك: ايران به دلير مير خود مي نازد/ با موسوي اش به دشمنان مي تازد/ با هر كه شود عنايت حق همراه/ هر كس كه بود مقابلش مي بازد
مناظره و دروغ و دودماني كه به باد مي رود
قلم نيوز، دوشنبه 11/3/88
امروز آقاي حجت الاسلام و المسلمين محتشمي پور مسئول كميته صيانت از آراء در تماسي خواست تا در قلم صفحه اي تحت عنوان صيانت از آراء تشكيل شود. او مي گفت كه نتيجه ي زحمات و كوشش ها با صيانت از آرا به ثمر مي نشيند. او خبر مي داد كه شب گذشته درجلسه اي كه با افرادي موثر و مطلع از يك نهاد داشته و مطلع شده است كه آخرين نظرسنجي هاي آنان نيز حاكي از پيشتازي با فاصله ي زياد مهندس موسوي نسبت به ساير كانديداهاست به گونه اي كه نهادهاي ذيربط پذيرفته اند انتخابات در صورت ادامه ي اين روند انشاءالله در مرحله اول به نفع مهندس پايان خواهد پذيرفت. محتشمي پور مي گفت به ضرغامي دستور داده شده است كه در استفاده از بيانات رهبري صرفاً ديدگاه هاي ناظر به دعوت مردم به مشاركت بيشتر در انتخابات منعكس شده و ناظر به فرد خاصي نباشد. آقاي محتشمي خيلي كم خوشبين مي شود. يادم مي آيد كه چند ماه پيش كه خدمتشان رسيدم خيلي به روند اوضاع اميدوار نبود. او نسبت به موسوي مثبت دبود، اما مي گفت كه نمي گذارند. امروز مي گفت كه مهندس با راي بسيار بالا و فوق تصور پيروز خواهد بود ولي ما موظفيم از تك تك آرا صيانت كنيم.
امشب براي نخستين بار 30/20 از اقدام تخريبي خود در نسبت دروغ به مراجع عظام عذرخواهي كرد. گرچه حاضر نشد نام كانديدايي (مهندس موسوي) كه بايد از او عذرخواهي مي كرد ببرد. اقدام سريع و صريح مراجع عظام در برابر دروغ پراكني صدا و سيما و خبرگزاري دولتي ايرن بسيار معني دار و حائز اهميت است. اردوگاه رقيب جدا حوزه را از دست داده است.
امروز در جلسه ي تدوين محتوا موضوعات پيرامون مناظره ها مورد بحث قرار گرفت. از جمله اخبار مورد بررسي اصرار رسانه ها، سايت هاي حامي آقاي احمدي نژاد و روزنامه ي دولتي ايران در دروغ پراكني پيرامون مناظره مبني بر ترديد آقاي مهندس موسوي براي شركت در مناظره است و بالاتفاق حاضران اين رويكرد را ناشي از ضعف و هراس آنان از نتيجه ي مناظره و يا زمينه سازي براي عدم حضور احتمالي آقاي احمدي نژاد در مناظره مي دانستند. حال آن كه تا كنون حتي يك لحظه درباره ي اصل و زمان مناظره در تشكيلات ستاد مهندس موسوي ترديد و يا اختلاف نظري وجود نداشته است. ما با اتكا به خدا نسبت به نتيجه ي مناظره اطمينان داريم. آنها نمي توانند براي پيروزي حاضر شوند و تنها بايد تلاش كنند تا شكست را تخفيف دهند. اگر هيچ دليلي نداشته باشيم همين دروغ پراكني ها به ما اطمينان مي دهد كه اردوگاه رقيب دچار ضعف و سردرگمي مفرط شده است. كيست كه نداند دروغ دودمان دروغ گويان را بر باد مي دهد. در اين حال آرامش مهندس موسوي نسبت به مناظره و اساساً كل انتخابات و نتيجه آن آموزنده است. موسوي بي اعتنا به اين گونه فضا سازي ها مشغول ادامه ي برنامه هاي عادي خود از جمله سفر به همدان و اردبيل است. موسوي كسي نيست كه از شكست ديگران و يا پيروزي خودش شادمان شود. بارها شنيده ام كه گفته است هر آن چه خدا بخواهد اتفاق خواهد افتاد. ما وظيفه امان را انجام مي دهيم. راستي او را چه هراسي از مناظره آن هم با كساني با چنين كارنامه اي. اليس الصبح بقريب.
تا كنون چندين بار مهندس موسوي به اينجانب سفارش كرده است كه در فعاليت هاي رسانه اي از اخبار مربوط به رهبري معظم انقلاب، سپاه پاسداران، بسيج و حزب الله لبنان مراقبت شود. يك بار يادم هست كه تلفني تماس گرفتند و خواستند كه جمله ي "بسيج مدرسه ي عشق است" مورد تاكيد قرار گيرد. يك بار ديگر سفارش كردند كه ديدگاه ايشان نسبت به منزلت و جايگاه سيد حسن نصرالله به اطلاع مردم برسد. همواره در خلوت و جلوت حفظ حريم رهبري انقلاب را خاطرنشان ساخته اند.
در كميته ي تلويزيون بحثي پيرامون جزئيات مناظره ها صورت پذيرفت. تا آنجا كه معلوم است آقاي پورحسين مجري مناظره است و مناظره چهار يا پنج راند خواهد بود يعني هر يك از طرفين در چهار وقت ده دقيقه اي يا پنج وقت هشت دقيقه اي به تبيين ديدگاه هاي خود خواهند پرداخت. نفر نخست به قيد قرعه انتخاب خواهد شد و نفر بعدي مناظره را به پايان خواهد رساند. پيشنهاد اين است كه در پايان هر يك از طرفين فرصت داده شود تا به حدود سه دقيقه به جمع بندي ديدگاه هاي خود بپردازند.
چند نفر از دانشجويان سراغ خانم رهنورد و آقاي خاتمي در فيلم مهندس را مي گرفتند. همانطور كه ديروز عرض شد در فيلم دوم كه آقاي درويش مي سازند، اين دو شخصيت حضور خواهند داشت.
سخنراني ديروز آقاي احمدي نژاد نشان از تغيير موضع وي نسبت به روزهاي گذشته داشت. به نظر مي رسد مشاوران ايشان به اين نتيجه رسيده اند كه با روند فعلي ايشان شانسي نخواهند داشت و مجددا همچون اوان انتخابات در چهار سال گذشته آقاي احمدي نژاد بايد در موضع اپوزيسيون قرار بگيرد و سر تا پاي دو لت هاي پس از انقلاب را مورد تهاجم قرار دهد. آقاي احمدي نژاد ديروز نه تنها شانزده سال گذشته بلكه دوران جنگ را به شدت مورد تهاجم قرار داد و مشكلات دولت فعلي خود را هم بر دوش گذشتگان قرار داد. ايشان فراموش كردند كه توضيح دهند با اين اوصاف حضرت امام به چه دليل و حجتي از چنان دولتي حمايت مي كرده اند. نيازي به توضيح ندارد كه مشاوران ايشان كلكسيون اشتباهات را تكميل كرده اند و ايشان را با اين مشاوره در موضع انفعال و اعتراف به ناتواني و فردي پرخاشگر و اتهام افكن قرار داده اند كه علي رغم قرار داشتن در موضع قدرت و برخورداري از صدها ميليارد دلار در آمد نفتي و ميلياردها دلار منابع زيرزميني همچنان در تحليل اوضاع، مشكلات را به ديگران حواله مي دهدو مي گويد نگذاشتند. براستي اگر ايشان در قدرت بمانند چه دليلي دارد كه در پايان هشت سال مجدادا اظهار نكند كه نگذاشتند.
از اردبيل خبر مي رسد كه به دليل استقبال مردم از مهندس موسوي، طي فاصله ي فرودگاه تا محل سخنراني نزديك دو ساعت به طول انجاميده است.
امروز ستاد مملو از مراجعه كنندگان بود به گونه اي كه پاسخ به تقاضاهاي مردمي بسيار دشوار شده است. موج مردمي برخاسته نشان مي دهد كه همچون هميشه مردم جلوتر از ما حركت مي كنند. امروز خانم محترمي با دو فرزندش مراجعه كرده بود و متني را در نقد دولت آورده بود و اصرار مي كرد تا براي مناظره آن را به مهندس برسانيم. مراجعه كننده ي ديگري اصرار مي كرد كه دوستان بدانند هنوز ماجرا پايان نيافته و تا روز انتخابات بايد پيوسته و هشيارانه در صحنه بود. وقتي اين همه اشتياق و خلوص را مي بينم به سهم خود از كوتاهي ها شرم مي كنم. مبادا غفلت كنيم و دل هاي مشتاق و سوخته را بي پاسخ بگذاريم. ما حق غفلت واشتباه نداريم.
روز سه شنبه ساعت 5/6 ميزگرد مهندس موسوي با كارشناسان از شبكه ي چهار پخش خواهد شد. دوستان مي توانند با پيامك حاميان را با خبر كنند.
پيامك: "آنان كه به حق قافيه را باخته اند/ بر پرچم سبز موسوي تاخته اند/ ترسند، كه سبزي صداقت امروز/ بر باد دهد هر چه ريا ساخته اند".
اين هم دو پيامك تخريبي كه حاكي از ميزان تقوا و انصاف برخي مخالفان مهندس است "سبز رنگي است كه ياد آور معصومين است حال بازيچهي خصم و دشمنان دين است" و "هشدار به مسلمانا كه نكند نا خواسته خود را شبيه به دپيروان دجال كنند. غالب پيروان دجال اولاد نامشروع هستند و چيزي سبز بر سر و دوش دارند".
آدرس غلط
قلم نيوز، يك شنبه 10/03/88
با شكل گيري موج اجتماعي در حمايت از مهندس موسوي مبالغ دريافتي كمك هاي مردمي به ستاد افزايش پيدا كرده است. اين روزها بهزاديان حال و روز بهتري دارد.
خبر رسيد كه دكتر مهدوي معاون پشتيباني ستاد دچار ناراحتي قلبي شده و پس از انتقال به سي سي يو همينك در استراحت به سر مي برد. فشار وارده بر پشتيباني در اين روزها براي همگان قابل درك است.
چند روز پيش آقاي حسين فريدون -برادر حسن روحاني- را در ستاد ديدم. او به سفر تبريز هم آمده بود. از او پرسيدم آقاي حسن روحاني چه زماني حمايت خود را از مهندس موسوي اعلام خواهد كرد؟ پاسخ داد ملاحظاتي در بين است. احتمالا روزهاي آخر.
در زمان حضور در صدا و سيما متوجه شدم كه بدنه صدا و سيما و حتي بخش قابل توجهي از مديران آن از حاميان مهندس موسوي هستند. بسياري از آنان تمايل دارند كه پيشنهاداتي براي حضور تلويزيوني مهندس ارائه دهند. امروز يكي از آنان از من مي خواست تا انگشتر مهندس را برايش هديه ببرم.
امروز براي نخستين بار شوراي بازبيني در صدا و سيما براي تدوين فيلمهاي انتخاباتي محدوديت زماني قائل شده بود كه ما آن را نپذيرفتيم.
امروز بعد از ظهر تدوين فيلم گفت و گوي مهندس با كارشناسان به پايان رسيد. اين برنامه مضموني مورد پسند هم براي نخبگان و هم براي عامه ي مردم دارد. سه شنبه موعد پخش اين گفت و گو از شبكه ي چهار سيما است.
فيلم دوم مهندس موسوي را به احتمال زياد آقاي درويش خواهد ساخت. فرازهايي از آن به سخنان اقاي خاتمي و خانم رهنورد اختصاص خواهد داشت. آقاي محمد بهشتي مسئول كميته ي تلويزيون ستاد تهيه كننده ي اين فيلم هستند.
آقاي زنگنه مي گفت كه حجم انبوهي مطلب و پيامك منتشر شده كه مدعي شده است ستاد مهندس در صدد تعويق زمان مناظره است و پيشنهاد مي داد كه پاسخي داده شود. عرض كردم آنها هر چه مي خواهند بگويند. روز مناظره همه چيز آشكار خواهد شد. همين جا به همه ي عزيزان عرض مي كنم همچون سخنراني روز نخست مهندس و فيلم كه از قبل نتيجه اش به درستي پيشبيني مي شد، نتيجه ي مناظره ي آينده نيز بي اغراق به نفع مهندس موسوي است. آنها اگر بتوانند بايد تلاش كنند كه شكست را تخفيف دهند و اقدامات اين روزها در همين جهت است. تا چهارشنبه صبور باشيد دليل آن به خوبي آشكار خواهد شد.
تماس هاي مكرري از سوي مسوولين ستاد و دوستان صورت گرفت كه خواهان پاسخ به تخريب ها بودند. از روز نخست دو ديدگاه در ستاد مطرح بوده يكي پاسخ و ديگري سكوت. كه تاكنون سكوت پيشه شده است. دلايل اين سكوت در آينده قابل توضيح خواهد بود.
امروز سايت عصر ايران كه از سايت هاي پرخواننده هم هست اقدام به انتشار ليستي از كابينه ي احتمالي مهندس موسوي كرده بود. همين سوژه چند روز پيش تيتر روزنامه ي خبر بود. چه بسا كه در روزهاي آينده اين موضوع از سوي ساير رسانه ها تكرار شود. به لحاظ رسانه اي اين گونه سوژه ها جذاب و مورد توجه مخاطب است، اما در صورتي كه عاري از حقيقت باشد به اعتماد مخاطب لطمه زده و موجب بي اعتباري رسانه خواهد شد. گمانه زني بايد رگه هايي از حقيقت داشته و دور از ذهن نباشد به ويژه در شرايط چند روز مانده به انتخابات كه موجب تشويش اذهان و دادن آدرس غلط به مردم مي شود. اگر مي خواهيد حقيقت را بدانيد تا آنجا كه من مي دانم تا كنون هيچ فردي از سوي مهندس براي احراز هيچ مسئوليتي معين نشده است. مهندس معيارهايي دارد كه بر مبناي آن تعيين افراد در آينده چندان دشوار نيست. آنچنان كه از سخنان ايشان بر مي آيد شايسته سالاري مبناي اصلي است ولو آنكه به مهندس راي نداده باشند.
اقدام كيهان در انتشار نظرسنجي هاي عجيب و غريب در حمايت از آقاي احمدي نژاد به رغم روشن بودن خواست اجتماعي به نفع مهندس و ريزش شديد و بالاي بيست درصدي آراء آقاي احمدي نژاد در دو هفته ي اخير، به شدت قابل تامل است. اكثر نهادهاي تحقيقاتي با روند فعلي احتمال دو مرحله اي شدن انتخابات را اندك دانسته و پيروزي مهندي موسوي در مرحله ي اول را جدي مي دانند. راستي هدف كيهان چيست؟
فضاي تخريب روز به روز شدت مي گيرد. بيشتر پيامك ها تخريبي است. دروغ سكه ي رايج شده است. هر روز نشريات فراواني به دست مي رسد كه همه ي گذشته ي انقلاب را هدف قرار داده است. به زبان نمي آورند، اما عملا دوران دفاع مقدس و مديرانش را چنان زير سئوال مي برند كه گويا رهبر كبير تا پايان عمر از دولت و نخست وزيري نالايق و ناتوان حمايت مي كرده است. البته از كساني كه اندك سهمي در آن دوران شرف و حماسه نداشته اند انتظاري جز اين نيز نمي رود. آنها سخت اشتباه مي كنند و نتيجه ي معكوس مي گيرند. سخنان آقاي احمدي نژاد از شبكه ي شش هم به زعم نگارنده از جمله ي اين اشتباهات بود.
جريان رقيب كه از مضامين فيلم نخست موسوي به شدت عصباني است و ترفند هاي خود را در ايراد اتهام به كمپين موسوي بر باد رفته مي بينند، بلافاصله پس از پخش اين فيلم تلاش فراواني را براي تحت الشعاع قرار دادن آن آغاز كردند. در حالي كه فيلم سر تا پا مستند و برداشتي واقعي از رخدادها بود، فيلم ضعيف، بازي هنرپيشه ي شمالي، سوئ استفاده از علما و ده ها اما و اگر ديگر از جمله اقدامات تخريبي در جهت خنثي كردن تاثير عميق و وسيع اين فيلم هوشمندانه و مسوولانه بود. صدا و سيما نيز به ياري تخريبگران شتافت و طبق عادت با طراحي سوال و پاسخ دروغين تلاش كرد وانمود نمايد مراجع عظام از پخش فيلم ديدار خود با مهندس موسوي ناراحت بوده اند. همانطور كه قبلا هم عرض كردم آنها از مواضع ديني، ملي، انقلابي، مردمي و صادقانه ي مهندس موسوي و حاميانش به شدت عصباني اند و از اين كه نتوانسته اند بهانه اي براي تخريب پيدا كنند سرخورده و خشمگين شده اند. آنها چهار سال بسياري از حقايق را نه تنها از مردم كه از خود نيز پنهان كردند و بي خبر از لايه هاي زيرين باقي ماندند. از اين روست كه اينك تنها با يكي دو ساعت گفت و گوي مستقيم منتقدان با مردم، موج اجتماعي برخاسته و آنان را دچار آشفتگي و هراس كرده است.
يكي از اقداماتي كه اين روزها هوشياري حاميان شريف مهندس را مي طلبد اقدام تخريب گران در اجراي نمايش هاي خياباني است. در اين روش افرادي كه از پيش آموزش ديده و استخدام شده اند در قالب كساني كه ظاهرا طرفدار مهندس هستند رفتار و كرداري از خود بروز مي دهند كه موجب وهن مهندس و نگراني مردم شود. به طور مثال با ظاهري غير معقول شالي سبز مي پوشند يا در اتوبوس، مترو يا خيابان مزاحم مردم مي شوند. صف ها را به هم زده، خيابان را بند آورده و خشونت مي ورزند. پريروز خبر دادند كه دو دختر در حالي كه چادري سبز اما بسيار نامناسب بر سر داشته اند با آرايشي غليظ در بازار تهران ساعت ها رفت و آمد كرده اند تا بازاريان مذهبي را به مهندس بدبين سازند يا ديروز مطلع شدم كه در شهرك غرب چند جوان كه در ظاهر حالتي متعادل نداشته اند به اسم حاميان موسوي مزاحم مردم شده اند. اين اقدامات هم چون كارناوال عاشورا با هدفي شوم صورت مي پذيرد و حساب آن از مردم و دختران و پسران شريف كه در موسم انتخابات با هدف مشاركت در جشنواره ي بزرگ جمهوريت نظام به عرصه مي آيند جداست. اين جوانان كه فرصت هاي اندكي براي مشاركت سياسي دارند، حق دارند تا عرض اندام سياسي كنند. همچون عاشورا و تاسوعا كه فرصت مشاركت مذهبي براي همه است. هيچ كس نمي تواند مردم را به رغم تنوع ظاهريشان از مشاركت در صحنه ي عظيم عاشورا و تاسوعا منع كند. افتخار ما آن است كه بيست و دو بهمن فرصت گرد همايي عموم مردم شريف با تنوع عقايد و پوشش است. انتخابات نيز از همين دست است. لذا هرگز از مردمي كه از ما حمايت مي كنند، از جنوب گرفته تا شمال اعلام برائت نمي كنيم و خاك پايشان را توتياي چشم مي سازيم. در همين حال حاميان شريف را نسبت به رفتارهاي مشكوك عده اي مغرض هشدار مي دهيم.
موج اجتماعي مهندس موسوي كم كم تبديل به يك خيزش بزرگ مي شود. تا انتخابات راهي طولاني در پيش است. براي پيروزي ضرورت دارد كه با اتكال به خدا مغرور نشويم، اشتباه نكنيم، شكيبايي پيشه كنيم وعصباني نشويم. اين رمز پيروزي است. رقيب چيزي براي عرضه ندارد جز چشم اميد به اشتباهات و غفلت ما.
پيامك : "من از همه نا اميد و سردم جز عشق/ از هيچ كسي خير نديدم جز عشق/ با ميرحسين موسوي مي مانم/ من از همه كس شكست خوردم جز عشق".
"سبز يعني استقامت با رسول/ اعتدالي بين اصلاح و اصول/ سبز يعني حرمت فرق علي/ عين قنبر بي ريا غرق علي/ سبز يعني عشق ناب فاطمه/ يا علي گفتن بدون واهمه/ سبز يعني صبر والاي حسن/ نور حق از روي زيباي حسن/ سبز يعني نيزه هاي پربلا/ بر حسين و اهل او در كربلا/ سبز يعني دفن تزوير و ريا/ در پس فرياد يا مهدي بيا/ سبز يعني دولت عشق و اميد/ زاده ي زهرا دهد اين را نويد/ سبز يعني پزچم سرخ حسين/ امتداد نهضتش با مير حسين/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859