۱۳۸۸ خرداد ۱۸, دوشنبه

خاتمي: مناظره ي احمدي نژاد - موسوي؛ تقابل كامل بين بي‌هنري و هنرمندي


سيد محمد خاتمي با حضور در اين مراسم و سخنراني در حضور خبرنگاران و هنرمندان مورد استقبال با شكوه طرفدارانش قرار گرفت.
سخنان سيدمحمدخاتمي در اين مراسم گفت: من افتخار دارم كه اگرچه خودم هنرمند نيستم اما هنر و هنرمندان را دوست دارم و در زمان مسؤوليت و غير از آن نيز سخنراني هاي زيادي در اين موارد داشته‌ام.
وي افزود: هنر زيباترين تجلي حضور خداوند در عالم هستي است و مهمترين خصيصه يك هنرمند اين است كه جامعه را درك مي‌كند و همانگونه كه احساس مي‌كند احساسش را با صداقت در قالب آثارش عرضه مي‌كند.
خاتمي ادامه داد: هنرمند ضد دروغ است، ضد تحقير انسان است،و ضد تبديل ارزش ها به ضد ارزش ها است و هنرمند براي درك بهتر زندگي، آزادي و پيشرفت بشريت مي‌كوشد.
وي گفت: هنرمند از زمان خود جلوتر است و به همين علت است كه هنرمندان در شكل گيري تمدن‌ها و فرهنگ‌هاي بزرگ، چه در شرق و در غرب پيشتاز بشريت بوده‌اند.
خاتمي درباره مناظره احمدي‌نژاد و موسوي گفت: آنچه كه چند شب پيش در مناظره احمدي‌نژاد و ميرحسين موسوي ديدم، تقابل كامل بين بي‌هنري و هنرمندي بود.
وي اضافه كرد: هنرمند وجودش را در رابطه با وجود ديگران احساس مي‌كند يعني معتقد است اگر ديگران عزيز باشند او نيز مي‌تواند عزيز باشد. بي هنر كسي است كه اثبات خود را در نفي ديگران مي‌بيند و براي نفي كردن ديگران به هر دروغي متوسل مي‌شود.
خاتمي گفت: خوشحالم كه در جمع هنرمندان عزيز كه آثارشان را در اين نمايشگاه ارائه كرده‌اند حضور دارم و عرض مي‌كنم مهندس موسوي فضيلت‌هاي زيادي دارد اما يكي از برجسته‌ترين فضيلت‌هاي ايشان هنرمند بودنش است.
وي افزود: ميرحسين موسوي انسان بزرگوار و انديشمندي است و انشاءا... همه در روز جمعه پاي صندوق‌هاي راي حاضر شوند و به هنر و زيبايي راي دهند.
حسين خسروجردي نقاش و برگزار كننده اين نمايشگاه گفت: حدود 12 روز قبل به پيشنهاد آقاي مسجدجامعي تصميم گرفتيم به حمايت از ميرحسين موسوي نمايشگاهي از آثار هنرمندان تجسمي برپا كنيم.
وي افزود: پس از اعلام اين خبر حجم زيادي از آثار براي شركت در اين نمايشگاه سرازير شد و ما را غافلگير كرد.
خسروجردي ادامه داد: من از دوستاني كه نتوانستيم آثارشان را به نمايش بگذاريم عذرخواهي مي‌كنم، زيرا هنوز در جامعه ما خط قرمزهايي وجود دارد كه اميدوارم در آينده از بين برود.
وي اضافه كرد: برخي از اين آثار شايد از لحاظ تكنيكي ايراداتي داشته باشند اما آنچه كه براي ما مهم بود حمايت از موسوي بوده است و بايد از ايرادات موجود چشم‌پوشي كرد.
خسروجردي ادامه داد: اميدوارم در آينده اين نمايشگاه‌ها را در فضاهايي مناسب‌تر مثل فرهنگستان هنر در خيابان وليعصر (عج) برگزار كنيم.
گفتني است اين نمايشگاه با هدف حمايت هنرمندان از ميرحسين موسوي برگزار شد كه در آن بيش از 350 هنرمند در اين نمايشگاه آثار خود را در قالب‌هاي عكس، نقاشي، مجسمه، گرافيك و كولاژ به نمايش گذاشته شده است.
اين نمايشگاه به مدت 4 روز از ساعت 10 تا 20 داير خواهد بود كه با فرارسيدن روزهاي ممنوعيت تبليغات انتخاباتي متوقف و بعد از آن كار خود را ادامه خواهد داد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859