۱۳۸۸ تیر ۹, سه‌شنبه

تشكيل هيات ويژه تعيين تكليف بازداشت شدگان اخير

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


 

ايلنا: سخنگوي قوه قضاييه از صدور دستور آيت الله هاشمي شاهرودي به منظور تشكيل هيئت ويژه تعيين تكليف بازداشت شدگان اخير خبر داد.
يه گزارش ايلنا عليرضا جمشيدي با اعلام اين خبر گفت: پيرو فرمايشات روز گذشته مقام معظم رهبري در جمع رئيس و مسوولان عالي قضايي در جلسه امروز مسوولان عالي قضايي ابتدا از فرمايشات و رهنمودهاي معظم له تقدير و تشكر به عمل آمد و در خصوص وقايع اخير، رياست محترم قوه قضاييه هيأتي مركب از حجج اسلام آقايان دري نجف آبادي؛ دادستان كل كشور ، رئيسي؛ معاون اول قوه قضاييه و پورمحمدي؛ رئيس سازمان بازرسي كل كشور را تعيين كرد تا با هماهنگي رئيس كل دادگستري استان و دادستان عمومي وانقلاب تهران جهت تسريع در رسيدگي و تعيين تكليف بازداشت شدگان اخير و رعايت حقوق شهروندي آنان اقدام و گزارشي از چگونگي جريان امور به طور مستمر به رئيس قوه قضاييه اعلام نمايند.

هيچ نماينده اي به هيات بازشماري آرا معرفي نشده است

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859

قلم - كميته صيانت از آرا ستاد مهندس ميرحسين موسوي طي بيانيه اي اعلام كرد، هيچ نماينده از سوي مهندس ميرحسين موسوي به هيات بازشماري آرا معرفي نشده است

.

به گزارش قلم نيوز، كميته صيانت از آرا ستاد مهندس ميرحسين موسوي طي بيانيه اي اعلام كرد، هيچ نماينده از سوي مهندس ميرحسين موسوي به هيات بازشماري آرا معرفي نشده است

.

در اين بيانيه آمده است

:

از سوي مهندس ميرحسين موسوي هيچ نماينده اي براي حضور در هيات ويژه تشكيل شده از سوي شوراي نگهبان به منظور بازشماري تعدادي از صندوق هاي آرا در تهران و شهرستانها معرفي نشده است

.

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859

 

فرمانده نيروي مقاومت بسيج روز يكشنبه از دستگيري افرادي خبر داد كه «در جريان اعتراض‌ها پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري براي انجام خرابكاري لباس پليس يا بسيج را پوشيده بودند



حسين طائب كه در همايش «پيامدها و آسيب‌هاي ۲۲ خرداد» در پاسخ به پرسشي در باره اقدامات خرابكارانه پليس و شكستن شيشه‌هاي خودروها گفت «هنوز تصويري در اين مورد مشاهده نكرده است اما در طول درگيري‌ها، ‌پليس،‌ افراد متعددي كه لباس پليس يا بسيج را پوشيده بودند، دستگير كرده است

اين سخنان در حالي بيان مي شود كه يك نوار ويديويي،‌ كه شبكه تلويزيوني كانال چهار بريتانيا منتشر كرده است، نشان مي‌دهد كه يك عضو پايگاه بسيج در تقاطع خيابان آزادي و خيابان جناح از پشت‌بام به سوي مردم تيراندازي مي‌كند. دست كم هفت نفر بر اثر اين تيراندازي كشته شدند.

ديدبان حقوق بشر نيز گزارش داد كه نيروهاي شبه نظامي بسيج براي خاموش كردن بانگ الله اكبر شبانه مردم از پشت بام ها، شبانه به خانه هاي مردم يورش مي برند. بنا بر اين گزارش بسيجيان باشكستن در خانه ها به زور وارد خانه مردم مي شوند، لوازم شخصي آنان را درهم مي شكنند، ساكنان را مورد ضرب و شتم قرار مي دهند.

فرمانده بسيج اضافه كرد كه هر كسي مي‌تواند خيلي آسان وارد بسيج شود و با هدف خراب كردن وجهه بسيج، ‌اقدامات زشت و ناشايسته‌اي انجام دهد تا نگاه مردم را تغيير دهد.

وي گفت كه در درگيري‌هاي پس از انتخابات ۸ تن از نيروهاي بسيج كشته و در حدود ۳۰۰ نفر زخمي شده‌اند. در مورد استفاده از سلاح گرم در درگيري‌ها نيزفرمانده بسيج اظهار داشت كه پيشتر اخبار متعددي از واردات انواع اسلحه به داخل كشور از سوي گروه‌هاي مخالف گزارش شده بود اما تصور نمي‌شد كه آنان مي‌خواهند از اين سلاح‌ها در انتخابات ايران استفاده كنند.

حسين طائب همچنين گفت كه بسيج هيچگاه مسلح نبوده اما در صورت حمله به منطقه نظامي و تحت تسلط ‌اش بسيج به هر نحوي كه شده است از مقر خود دفاع مي‌كند.

وي همچنين اضافه كرد «بسيج با مردمي كه ناراضي هستند و گمان مي‌كنند بايد از راي خود دفاع كنند، برخورد نمي‌كند

در همين حال سازمان عفو بين‌الملل روز شنبه گفت بسيج ايران «در كمين» افرادي است كه در جريان اعتراضات اخير زخمي و مجروح شده‌اند، آنها را از بيمارستان‌ها جمع مي‌كند و به مكاني نامعلوم انتقال مي‌دهد.

به گفته اين سازمان حقوق بشري با تكيه بر گزارش‌هايي كه از ايراني‌هايي دريافت كرده كه به‌تازگي از كشور خارج شده‌اند، نيروهاي بسيج اجازه نمي‌دهند كه كاركنان بيمارستان‌ها مشخصات افراد مجروح را ثبت كنند.

ناوي پيلاي كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل نيز ضمن هشدار نسبت به وخامت وضع در ايران از دولت جمهوري اسلامي خواست تا نيروهاي بسيج را كه به خشونت عليه معترضان به انتخابات متهم هستند كنترل كند.

فرمانده بسيج به مسئله تيراندازي و مرگ «ندا آقا سلطان» هم پرداخت و در اين زمينه اظهار داشت «اين سناريويي از پيش تعيين شده بود وگرنه چگونه ممكن است پس از چند دقيقه از وقوع اين حادثه، شبكه هاي خارجي و مخصوصا‍، مجاهدين تمام اطلاعات خانوادگي و شخصي فرد مذكور را در رسانه خود منتشر كنند

وي ضمن رد هر گونه اتهامي در اين باره به جمهوري اسلامي «دشمنان» را عمل آن دانست و گفت كه آنها تمام تلاش خود را به كار بردند تا جمهوري اسلامي را در نزد افكار عمومي دنيا خشن نشان دهند.

شوراي نگهبان صحت انتخابات رياست جمهوري ايران را تاييد كرد

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


 

شوراي نگهبان پس از بررسي ۱۰ درصد از آرا صندوق ها، صحت دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري را تاييد كرده است. احمد جنتي دبير شوراي نگهبان تاييد صحت انتخابات را طي نامه اي به صادق محصولي وزير كشور اعلام كرده است.

وزارت كشور ايران، پيشتر محمود احمدي نژاد را پيروز دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري معرفي كرده بود.

پيشتر عباسعلي كدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان گفته بود: اين شورا براي اطمينان بيشتر و جلب اعتماد بيشتر هواداران نامزدها، حاضر است 10 درصد از صندوق ها را به صورت تصادفي بازشماري كند.

بنابر گزارش ها اين بازشماري امروز در مقابل دوربين تلويزيون دواتي ايران انجام شده است.

پيشتر مهدي كروبي و مير حسين موسوي دو نامزد معترض به نتايج انتخابات، خواستار ابطال انتخابات و برگزاري مجدد آن شده اند.

وزير اطلاعات: به موسوي گفتم اين مسير به جايي نمي رسد

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859

غلامحسين محسني اژه اي، وزير اطلاعات ايران، در تلويزيون دولتي اين كشور حاضر شده و در باره برخي از وقايع اخير اين كشور از جمله حوادث مربوط به پس از انتخابات رياست جمهوري، اظهار نظر كرده است

.

آقاي محسني اژه اي يكشنبه شب هفتم تير (برابر با ۲۸ ژوئن) با حضور در يك برنامه زنده تلويزيوني از ديدارش با ميرحسين موسوي، نامزد معترض به نتايج انتخابات خبر داد و گفت: "من به ايشان گفتم كه اين مسيري كه شما مي‌رويد به جايي نمي‌رسد و اصرار شما بر ابطال انتخابات، جز زحمت براي شما و ما و مردم نتيجه ديگري ندارد

."

وزير اطلاعات ايران از "نحوه پي‌گيري اعتراض ميرحسين موسوي نسبت به نتيجه انتخابات و پافشاري او بر ابطال انتخابات" انتقاد كرده است.

آقاي موسوي خود را برنده دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري مي داند و معتقد است كه در اين انتخابات "تقلب" صورت گرفته است. او خواستار ابطال انتخابات و برگزاري مجدد آن شده و اعلام كرده كه آماده پذيرش "حكميتي مستقل" است.

مردم معترض به نتايج انتخابات طي روزهاي گذشته در تهران و برخي از شهرهاي بزرگ ايران دست به راهپيمايي و تجمع آرام زده اند.

وزير اطلاعات ايران در باره اين اعتراض ها گفته كه "كساني خواستند اين حماسه پرشور مشاركت ۴۰ميليوني در انتخابات را به كام مردم ما تلخ كنند و دست به اقداماتي زدند كه موجب زحمت خودشان، مسوولين و مردم شد اما آنها بايد درس گرفته باشند."

"انقلاب مخملي ناممكن، برنامه ريزي براي انقلاب نرم"


در جريان اعتراض ها به نتايج انتخابات، به گفته مقام هاي دولتي دست كم ۱۹ نفر كشته و شمار زيادي نيز زخمي و مجروح شدند.

در عين حال شماري از فعالان سياسي از جمله سياستمداران سابق ايراني كه در ستاد هاي انتخاباتي نامزدهاي اصلاح طلب فعاليت مي كردند و برخي از شركت كنندگان در اعتراض ها دستگير شده اند.

آقاي محسني اژه اي در اين باره گفته است: "ما راضي نيستيم كه هيچ كس حتي يك شب هم به زندان برود يا خوني از دماغ كسي بيايد اما هر دستگاهي موظف است به وظيفه خود عمل كند."

وزير اطلاعات ايران بار ديگر به موضوع انقلاب هاي مخملي در ايران اشاره كرده و گفته هرچند انقلاب مخملي در ايران "ناممكن" است "، اما با وجود اين، "دشمن به دنبال اين مساله بوده و بويژه پس از تشكيل دولت نهم و تجديد گفتمان انقلاب اسلامي و سياست خارجي غيرمنفعلانه ، آنها در پي براندازي نرم برآمده اند."

به گفته اين مقام ارشد امنيتي ايران "دشمن و مشخصا كشورهاي آمريكا و انگليس در اين راستا برنامه‌هاي مختلفي را تحت پوشش هاي گوناگون نظير آموزش اجرا كردند كه افرادي مانند هاله اسفندياري و رامين جهانبگلو را در رابطه با اين مسائل دستگير كرديم، اما ديديم كه زمينه محاكمه درست و حسابي اينها در دستگاه قضايي ما فراهم نيست."

پيشتر برخي از مقام هاي دولتي ايران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، در باره برنامه ريزي براي انقلاب مخملي در ايران هشدار داده بودند.

از جمله دو روز پيش از برگزاري انتخابات، يك مقام ارشد سپاه پاسداران، مخالفان اصلاح طلب محمود احمدي نژاد را متهم به تلاش براي انجام "انقلاب مخملي" كرده بود.

يدالله جواني، رئيس دفتر سياسي سپاه پاسداران، هشدار داده بود كه "هر حركتي براي انقلاب مخملي در ايران در نطفه خفه خواهد شد." آقاي جواني در مصاحبه اي با هفته نامه "صبح صادق" كه متعلق به سپاه پاسداران گفته بود: "استفاده از يك رنگ خاص براي اولين بار در انتخابات نشانه اي از كليد خوردن پروژه انقلاب مخملي در انتخابات دهم است."

او به مبارزات انتخاباتي ميرحسين موسوي، يكي از نامزدهاي اصلاح طلب انتخابات اشاره كرده بود كه در آن از رنگ سبز به عنوان نشان انتخاباتي استفاده مي شود

.

ميرحسين موسوي و ستاد انتخاباتي او اين اتهام را رد كرده ند

.

كدخدايي: جلسه شوراي نگهبان و نمايندگان موسوي نتيجه نداشت

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


شوراي نگهبان از بي نتيجه بودن جلسه شورا با نمايندگان ميرحسين موسوي و آغاز بازشماري ده درصد آرا خبر داده است

.

روز دوشنبه، 29 ژوئن (8 تير) عباسعلي كدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان، گفت كه جلسه اي كه بين هيات انتخاباتي شوراي نگهبان و نمايندگان ميرحسين موسوي، نامزد معترض به انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري، در روز دوشنبه برگزار شد به "نتيجه روشني" نرسيد

.

به گزارش خبرگزاري دولتي ايران - ايرنا - آقاي كدخدايي گفته است "شوراي نگهبان در ساعات پاياني روز گذشته (يكشنبه) پيشنهادهاي غير مستقيمي از آقاي موسوي مبني بر بازشماري آرا با روش خاصي دريافت كرد

."

وي در مورد نحوه دريافت اين "پيشنهادهاي غير مستقيم" توضيحي نداد

.

به گفته آقاي كدخدايي، پيشنهاد آقاي موسوي "همچين شامل بازشماري در برخي استان ها، بازبيني ته سوش هاي تعرفه با سريال شناسنامه ها و بازبيني خطوط برخي از تعرفه ها بود كه شوراي نگهبان آن را به صورت تصادفي قبول كرد

."

وي افزوده است كه با توجه به اينكه اعضاي شوراي نگهبان اين پيشنهاد را مثبت تلقي مي كردند، قرار شد مذاكراتي صورت بگيرد و ساعت 9 روز دوشنبه، چند تن از اعضاي هيات ويژه انتخابات شورا با نمايندگان ميرحسين موسوي ملاقات كردند اما "بعد از اتمام جلسه، با تعلل هايي كه صورت گرفت، نتيجه روشني به دست نيامد

."

ساعاتي پيش از مخابره اين خبر، آقاي كدخدايي گفته بود كه جلسه شورا و نمايندگان آقاي موسوي از ساعت 9 تا 11 بامداد دوشنبه برگزار شده و شوراي نگهبان در حال بررسي اين پيشنهادهاي اين نامزد معترض انتخابات است

.

آقاي كدخدايي گفته است كه شوراي نگهبان "براي اطمينان بيشتر و جلب اعتماد بيشتر هواداران نامزدها، اعلام كرده بود كه حاضر است ده درصد از صندوق ها را به صورت تصادفي بازشماري كند و كار بازشماري در استان ها و شهرستان هاي گوناگون در مقابل دوربين هاي صدا و سيما در حال اجراست

."

سخنگوي شوراي نگهبان گفت كه اين شورا تلاش مي كند تا پايان وقت اداري روز دوشنبه، نتيجه نهايي انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري را اعلام كند

.

پس از اعلام نتيجه راي گيري در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري، شوراي نگهبان مهلتي را براي دريافت و رسيدگي به شكايات نامزدهاي معترض منظور كرد اما با خودداري آنان از همكاري به دليل نگراني از عدم بي طرفي شورا، با موافقت آيت الله خامنه اي به مدت پنج روز ديگر تمديد شد

.

آيت الله خامنه اي، رهبر جمهوري اسلامي، ساعاتي پس از اعلام نتيجه راي گيري توسط وزارت كشور و قبل از تاييد اين نتايج از سوي شوراي نگهبان، اين نتيجه را مورد تاييد قرار داد هر چند در پي اعتراضات نسبت به اين نتايج، از شوراي نگهبان خواست كه شكايت نامزدهاي معترض را مورد رسيدگي قرار دهد

.

برخي از معترضان گفته اند كه با توجه به موقعيت رهبر جمهوري اسلامي و ارتباط او با شوراي نگهبان، و همچنين عضويت دو تن از اعضاي شورا در دولت محمود احمدي نژاد، انتظار مي رود اين شورا در هر حال نتيجه اوليه انتخابات حاكي از پيروزي محمود احمدي نژاد با درصد قابل توجهي از آرا را مورد تاييد نهايي قرار دهد

.

ميرحسين موسوي و مهدي كروبي، دو نامزد اصلاح طلب انتخابات، خواستار ابطال انتخابات شده اند و آقاي موسوي تشكيل شوراي حكميت مستقل براي رسيدگي به شكايات انتخاباتي را هم مطرح كرده است

.

محسن رضايي، ديگر نامزد انتخابات هم نسبت به نتيجه انتخابات معترض بوده و گفته بود كه تنها در صورتي كه دو نامزد ديگر نمايندگاني براي ملاقات با شوراي نگهبان اعزام كنند، نمايندگان او نيز در چنين جلسه اي شركت خواهند كرد

.

ظاهرا نمايندگان آقايان كروبي و رضايي در ملاقات روز دوشنبه هيات انتخابات شوراي نگهبان با نمايندگان آقاي موسوي حضور نداشته اند

..

اعلام نتايج راي گيري در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري از سوي وزارت كشور به اعتراضات گسترده اي در داخل و خارج ايران منجر شد و اين اعتراضات به شكل هاي مختلف ادامه داشته است

.

معترضان گفته اند كه نتيجه اعلام شده انتخابات قابل قبول نيست و دولت را به تقلب گسترده در انتخابات متهم كرده اند

.

ناخرسندي سياستمداران آلمان از معامله‌ي زيمنس با دولت ايران

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859

از زماني كه معلوم شد شركت زيمنس در سال ۲۰۰۸ تازه‌ترين فن‌آوري كنترل ارتباطات را در اختيار دولت ايران گذاشته است، بسياري از سياستمداران كارشناس امور ايران در آلمان نيز بر اين باورند كه اين شركت از مرز خود تخطي كرده است.

انتقاد احزاب محافظه‌كار

كريستيان روك، سخنگوي سياست توسعه‌ي حزب سوسيال مسيحي آلمان مي‌گويد: «اگر زيمنس تجهيزاتي به ايران صادر كرده باشد كه براي سركوب مخالفان رژيم اين كشور مورد استفاده قرار گيرد، من نمي‌توانم با آن موافق باشم».

اين تنها ديدگاه روك در حزب سوسيال مسيحي آلمان نيست. ادوارد لينتنر، نماينده‌ي پارلمان و وزير مشاور پيشين اين حزب نيز معتقد است كه اگر زيمنس دست به چنين معامله‌اي با ايران نمي‌زد بهتر بود و بايد در سياست تاكنوني خود تجديدنظر كند.

مخالفت سياستمداران آلماني، به حزب سوسيال مسيحي محدود نيست. فيليپ ميسفلدر از حزب دمكرات مسيحي آلمان مي‌گويد: «اين در خدمت منافع آلمان نيست كه از ديكتاتوري در ايران ـ به هر صورتي كه باشد ـ حمايت كند».

يكي ديگر از نمايندگان محافظه‌كار پارلمان آلمان، شركت زيمنس را مورد خطاب وجداني قرار داد و گفت: «كاري كه كرديد درست نبود».

تغيير ابزار سركوب انتقادات حزب سبزهاي آلمان تندتر بود. كرستين مولر در انتقاد از رفتار زيمنس گفت: «ديكتاتورهاي اين جهان را با تازه‌‌ترين فن‌آوري مجهز كردن، راه درستي نيست. اكنون اين سيستم‌ها به عنوان سلاحي عليه تظاهركنندگان به كار گرفته مي‌شود».

ورنر هوير مسئول سياست خارجي حزب ليبرال آلمان نيز ضمن انتقاد از سياست شركت زيمنس در معامله‌‌اي اينچنين با دولت ايران گفت: «ابزار سركوب تغيير كرده‌اند. بايد اين تصور را كنار گذاشت كه تهديد فقط با سلاح و باتوم سروكار دارد».

تجارت و اخلاق؟

با اين همه، هنوز ابتكاري براي تغيير قانون به چشم نمي‌خورد. صادرات زيمنس به ايران، در مرزهاي حوزه‌ي قانون، جايي كه «منطقه‌ي خاكستري» ناميده مي‌شود صورت گرفته است. به گفته‌ي اوتا تساپف سياستمدار حزب سوسيال دمكرات آلمان، ضوابطي براي صدور فن‌آوري حساس وجود ندارد و تغيير قانون در اين زمينه به اين سادگي نيست. وي مي‌افزايد: «اگر بخواهيم اين امر را كنترل كنيم، بايد كل صدور فن‌آوري را ممنوع كنيم و شانس موفقيت براي آن ناچيز است».

كريستيان روك، سياستمدار حزب سوسيال مسيحي معتقد است كه نمي‌توان همه‌ي خطاها را متوجه شركت زيمنس كرد. شركت‌هاي ديگري نيز بوده‌اند كه رفتار درستي نداشته‌اند. به گفته‌ي وي، در نظارت بر تحريم‌هاي بين‌المللي، كاستي‌هايي وجود دارد.

اكنون سياستمداران آلمان از شركت زيمنس خواسته‌اند كه خود صادرات به ايران را محدود كند. مولر از حزب سبزها مي‌گويد: «زيمنس اين وظيفه‌ي اخلاقي را دارد كه در چنين معاملاتي شركت نكند». اوتا تساپف از حزب سوسيال دمكرات آلمان نيز خواهان گفت‌وگو با شركت زيمنس براي روشن‌كردن عواقب چنين معاملاتي است. البته وي تصريح مي‌كند كه: «از شركت‌هاي تجاري نمي‌توان اخلاق انتظار داشت».

نمايندگان موسوي با هيات ويژه شوراي نگهبان ملاقات كردند

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859

شوراي نگهبان از ملاقات هيات ويژه انتخابات اين شورا و نمايندگان ميرحسين موسوي خبر داده است.

روز دوشنبه، 29 ژوئن (8 تير) عباسعلي كدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان، گفت كه نمايندگان ميرحسين موسوي، نامزد معترض به انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري، در جلسه مشتركي با هيات ويژه انتخابات شوراي نگهبان شركت كردند.

آقاي كدخدايي گفته است اين جلسه مشترك از ساعت 9 تا 11 بامداد دوشنبه برگزار شد و افزوده است كه "براساس پيشنهادهاي ارائه شده از سوي ميرحسين موسوي در آخرين ساعات روز گذشته، شوراي نگهبان در حال بررسي اين پيشنهادهاست."

سخنگوي شوراي نگهبان گفته است كه جزئيات پيشنهادهاي آقاي موسوي را مطرح نمي كند اما اين پيشنهادها در جلسه هيات ويژه برگزاري انتخابات در روز دوشنبه بررسي مي شود.

آقاي كدخدايي همچنين گفته است كه با نزديك شدن مهلت تمديد شده دريافت و بررسي شكايات نامزدهاي معترض، روساي هيات هاي نظارت سراسر كشور آماده بازشماري ده درصد از صندوق هاي اخذ راي هستند.

وي افزود "اميدواريم كه در پايان مهلت پنج روزه، ديگر نيازي به تمديد اين مهلت نباشد."

اشاره سخنگوي شوراي نگهبان به موافقت آيت الله خامنه اي با تمديد مهلت رسيدگي به شكايات انتخاباتي به مدت پنج روز است هر چند در اين مدت، نامزدهاي معترض روش مورد نظر شورا براي رسيدگي به شكايات را قابل قبول ندانسته و از همكاري با آن خودداري ورزيده اند.

آيت الله خامنه اي، رهبر جمهوري اسلامي، ساعاتي پس از اعلام نتيجه راي گيري توسط وزارت كشور و قبل از تاييد اين نتايج از سوي شوراي نگهبان، اين نتيجه را مورد تاييد قرار داد هر چند در پي اعتراضات نسبت به اين نتايج، از شوراي نگهبان خواسته است كه شكايت نامزدهاي معترض را مورد رسيدگي قرار دهند.

برخي از معترضان گفته اند كه با توجه به موقعيت رهبر جمهوري اسلامي و ارتباط آن با شوراي نگهبان، و همچنين عضويت دو تن از اعضاي شورا در دولت محمود احمدي نژاد، انتظار نمي رود اين شورا به گونه اي بي طرفانه عمل كند.

ميرحسين موسوي و مهدي كروبي، دو نامزد اصلاح طلب انتخابات، خواستار ابطال انتخابات شده اند و آقاي موسوي تشكيل شوراي حكميت مستقل براي رسيدگي به شكايات انتخاباتي را هم مطرح كرده است.

محسن رضايي، ديگر نامزد انتخابات هم نسبت به نتيجه انتخابات معترض بوده و گفته است كه تنها در صورتي كه دو نامزد ديگر نمايندگاني براي ملاقات با شوراي نگهبان اعزام كنند، نمايندگان او نيز در چنين جلسه اي شركت خواهند كرد.

آقاي كدخدايي مشخص نكرد كه آيا نمايندگان دو نامزد معترض ديگر هم در جلسه روز دوشنبه هيات ويژه شوراي نگهبان حضور داشته اند و آيا جلسه ديگري براي اين منظور پيش بيني شده است يا نه.

اعلام نتايج راي گيري در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري از سوي وزارت كشور، كه حاكي از كسب اكثريت قابل قابل توجه آرا توسط محمود احمدي نژاد بود، به اعتراضات گسترده اي در داخل و خارج ايران منجر شد و اين اعتراضات به شكل هاي مختلف ادامه داشته است.

معترضان گفته اند كه نتيجه انتخابات قابل قبول نيست و دولت را به تقلب گسترده در انتخابات متهم كرده اند.

مراسم سوگواري شهيد كيانوش آسا در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد

خبرنامه اميركبير: همانطور كه پيش تر اعلام شده بود مراسم سوگواري شهيد كيانوش آسا دانشجوي كارشناسي ارشد رشته شيمي، از شهداي دانشجوي اخير ايران، امروز از ساعت ۱۲ در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد

.

با وجود تهديدهاي فراوان و تماسهاي مكرر وزارت اطلاعات و حراست دانشگاه با فعالين دانشجويي دانشگاه علم و صنعت و خانواده هايشان، مراسم ياد بود شهيد كيانوش آسا و راهپيماييي اعتراضي در دانشگاه علم و صنعت با استقبال گسترده دانشجويان دانشگاه نيمه تعطيل علم و صنعت برگزار شد

.

دانشجويان دانشگاه علم و صنعت ابتدا در برابر دانشكده شيمي تحصيل شهيد كيانوش آسا حضور يافتند سپس با راهپيمايي به سمت مسجد دانشگاه رفته و پس از تكرار شعارهاي “الله اكبر”، “برادر شهيدم حقتو پس مي گيرم”، “حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست”، “دانشجو مي ميرد ذلت نمي پذيرد”، “عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، دانشجوي ايراني صاحب عزاست امروز”، “مرگ بر ديكتاتور”، “كشتي جوانان وطن الله اكبر، كردي هزاران در كفن الله اكبر”، و با قرائت آياتي از قرآن به سوگواري در روبروي مسجد دانشگاه پرداختند

.

به گزارش خبرنامه اميركبير اين مراسم امروز در حالي توسط دانشجويان برگزار شد كه مديريت دانشگاه قصد برگزاري مراسمي نمايشي در داخل مسجد دانشگاه داشت، كه دانشجويان به تحريم اين برنامه پرداخته و بيرون از مسجد به سوگواري پرداختند

.

دانشجويان پس از شعار دادن در مقابل مسجد، در صحن دانشگاه به راهپيمايي كرده و در مقابل درب اصبلي دانشگاه حضور يافته و شعارهايي در آنجا سر دادند

.

در پايان نيز دانشجويان با ادامه راهپيمايي در صحن علني دانشگاه مجددا به سمت دانشكده شيمي رفتند و در آنجا بيانيه هاي گروه هاي مختلف دانشجويي قرائت شد. دوستان و همدانشكده اي هاي شهيد آسا اعلام نمودند كه تا پايان هفته هر روز از ساعت ۸ تا ۱۷ به مانند دو روز گذشته در برابر دانشكده شيمي به تحصن نشسته و با روشن كردن شمع در كنار عكس شهيد آسا و پخش قرآن به سوگواري و زنده نگه داشتن نام و ياد شهيد گلگون كفنشان خواهند پرداخت

.

همچنين تعدادي از دانشجويان و از جمله دوستان كيانوش اعلام نمودند در اعتراض به شهادت مظلومانه شهيد كيانوش آسا و به خصوص بي مسئوليتي حاكمان در قبال اينگونه جنايت تا اطلاع ثانوي در جلسات امتحان حاضر نخواهند شد. پيشتر نيز تعدادي از امتحانات دانشكده مهندسي شيمي به دليل عدم حضور دانشجويان لغو شد. لازم به ذكر است در پي اعتراضات هفته هاي پيش، برنامه امتحاني دو هفته اول در دانشگاه علم و صنعت لغو و به تاريخ بعد از ۲۰ تير موكول شده بود

.

دانشجويان امروز به نشان سوگواري پيراهن مشكي و همچنين دستبندهاي سياه بر دست داشتند

.

همچنين قرار است در شب هاي آتي مراسم سوگواري براي شهيد آسا در صحن عمومي دانشگاه و خوابگاه ها ادامه داشته باشد

.

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859

مشروعيت رژيم ايران هم در داخل و هم در خارج از دست رفته است

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


اظهارات تند رييس اتحاديه اروپا درباره ايران

:

مشروعيت رژيم ايران هم در داخل و هم در خارج از دست رفته است

 

اتحاديه اروپا روز يكشنبه سركوب تظاهرات در ايران را محكوم كرد و گفت كه به هر گونه آزار و ارعاب كاركنان ديپلماتيك سفارتخانه هاى خود در تهران پاسخ مشترك و قاطع خواهد داد

.

به گزارش راديو فردا كارل بيلت، وزير امور خارجه سوئد، كه كشورش از روز چهارشنبه رياست دوره اى اتحاديه اروپا را بر عهده مى گيرد، گفت: حكومت ايران در داخل و خارج ضعيف شده است.

وى اظهار داشت: «روشن است كه رژيم(جمهوري اسلاممي) در تلاش است تا با سركوب شديد، موقعيت خود را حفظ كند. اما نمى تواند اين حقيقت را پنهان كند كه اين يك رژيم ضعيف شده است و مشروعيت آن هم در داخل و هم در خارج از دست رفته است

وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا روز يكشنبه در جزيره كورفو يونان گردهم آمدند تا استراتژى خود را در قبال ايران پس از اعتراض هاى گسترده خيابانى دو هفته اخير روشن كنند.

برگزارى اين نشست با دستگيرى هشت كارمند ايرانى سفارت بريتانيا همزمان شد كه به گفته غلامحسين محسنى اژه اى، وزير اطلاعات جمهورى اسلامى، در ناآرامى هاى پس از انتخابات رياست جمهورى دست داشته اند.

وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا روز يكشنبه از ايران خواستند تا هر چه سريعتر كاركنان سفارت بريتانيا و يك خبرنگار يونانى بازداشت شده در تهران را آزاد كند.

يان كوهوت، وزير امور خارجه جمهورى چك، كه رياست كنونى اين اتحاديه را بر عهده دارد در اين زمينه با خواندن بيانيه اي گفت: «اتحاديه اروپا از ايران و مقام هاى اين كشور خواسته است تا خصومت با كشورهاى عضو اين اتحاديه، شركا و همچنين شهروندان آن را متوقف كند

وى افزود: «اتحاديه اروپا قويا دستگيرى ها و سركوب مستبدانه اعضاى جامعه مدنى را تقبيح مى كند

وزير امور خارجه چك اظهار داشت: «ما براى مقام هاى ايرانى روشن ساخته ايم كه آزار و ارعاب افراد ايرانى يا خارجى كه در سفارتخانه هاى اتحاديه اروپا (در تهران) كار مى كنند با پاسخ مشترك و قاطع اتحاديه اروپا روبرو خواهد شد

اعتراض هاى اخير خيابانى در تهران بزرگترين مخالفت با نظام جمهورى اسلامى ايران از زمان پيروزى انقلاب بهمن ۱۳۵۷ است. معترضان با رد نتيجه انتخابات رياست جمهورى كه در آن محمود احمدى نژاد برنده معرفى شده است خواستار ابطال آن و برگزارى انتخابات جديدى شده اند

.

مقام هاى جمهورى اسلامى ايران اين اعتراض ها را به قدرت هاى خارجى و بويژه آمريكا و بريتانيا نسبت داده اند ولى هم رييس جمهور آمريكا و هم مقام هاى بريتانيا چنين اتهامى را بى اساس دانسته اند.

تهران در واكنش به آنچه دخالت لندن در امور داخلى خود خواند دو ديپلمات بريتانيايى را اخراج كرد و بريتانيا نيز دست به اقدام مشابهى زد.

در جريان تظاهرات مسالمت آميز دو هفته گذشته در ايران حداقل ۲۰ نفر كشته شده اند

.

اتمام حجت شيخ اصلاحات: مي مانم و قرباني مي شوم

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859



امروز 7 تير آخرين نامه بلند بالاي شيخ موسوم به اتمام حجت با شوراي نگهبان منتشر شد


كه حيف است تنها بدليل طولاني بودن آن را از دست بدهيد .قسمت هاي مهم اش را با رنگ قرمز مشخص مي كنم .

متن كامل نامه به شرح زير است

:

باسمه تعالي

شوراي محترم نگهبان


با سلام

در ارتباط با اين انتخابات براي آخرين بار سخني مشفقانه و دوستانه با شما مي گويم و اميدوارم خارج از حب و بغض ها و در جهت منافع ملي و حاكميت نظام توجه لازم را به آن مبذول فرماييد

.

همانطور كه در نامه قبلي خود به شما متذكر شدم، تنها راه اعاده اعتماد از دست رفته مردم نسبت به حق آنان در تعين سرنوشت شان ابطال انتخاباتي است كه به اذعان امارهاي ارائه شده تنها در بيش از 170 شهرستان مشاركتي بين 95 تا 145 درصد داشته و ميزان تخلفات آن از مرز … گذشته است. اين امر مي تواند به احياي اعتماد از دست رفته مردم نسبت به حق آنان در تعين سرنوشت شان منتهي شود. متاسفم كه بگويم عملكرد شوراي نگهبان در دو دهه گذشته جايگاه اين نهاد حقوقي را بشدت نزد افكار عمومي تنزل داده است. پيش از ورود به بحث اين انتخابات، لازم مي دانم عملكرد شوراي نگهبان در دو دهه گذشته را به اميد تغيير نگرش اين شورا مطابق قانون اساسي جمهوري اسلامي، به اجمال مورد نقد و بررسي قرار دهم

.

همانطور كه مي دانيد بعد از رحلت بنيانگذار انقلاب، در انتخابات چهارمين دوره مجلس شوراي اسلامي براي اولين بار شوراي نگهبان در پرتو تفسير نظارت استصوابي به حذف بيش از 40 تن از نمايندگان مجلس با سوابق سه دوره، دو دوره و يك دوره نمايندگي اقدام كرد. نگرش حذفي چهره هايي از جمله نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي را در بر گرفت و متاسفانه تعامل و تلاش اينجانب در آن مقطع ره به جايي نبرد. در آخرين روز مجلس ، سوم ششم خرداد ماه سال 1371 سخناني ايراد نمودم و اين نگرش مخرب را مورد نقد قرار دادم. در آن روز با تاسي از تاريخ كهن اين سرزمين به نقل حكايتي مربوط به نگارش مظفر با (ز) رئي توسط حاكم قلدري كه هر آنچه اراده مي كرد بايد بلافاصله اجرا مي شد، پرداختم. در ان روز گفتم اين حاكم قلدر نامه اي نگاشت و مظفر را با (ز) رئي نوشت. به ايشان گفتند، قبله عالم مظفر را با(ظ) دسته دار مي نويسند و اين از ادبيات ماست. حاكم گفت، بگوييد از اين پس مظفر را با (ز) رئي بنويسند. بعد از نقل اين حكايت، گفتم حال كه نصايح و استدلال هاي ما را نمي پذيريد و وقعي به آن نمي گذاريد،

ما مي رويم و در آينده نزديك نتيجه مظفر با (ز) رئي را مي بينيم

.
4

سال بعد در انتخابات مجلس پنجم با شكل گيري جريان كارگزاران سازندگي، شرايط به گونه اي رقم خورد كه شكست جريان راست در مرحله اول بطور جدي مطرح شد، لذا تهاجم همه جانبه و هجمه سنگين به اين گروه از سوي اشخاص حقيقي و حقوقي وارد شد. به نحوي كه در آستانه مرحله دوم افراد شناخته شده ايي كه مشتاقانه به آن ليست پيوسته بودند خواستار خروج از ليست مذكور شدند. عليرغم آن همه تخريب و هجمه و ابطال انتخابات در شهر هايي نظير اصفهان، شاهد شكل گيري اقليت قدرتمندي در مجلس بوديم و يكسال بعد در انتخابات دوم خرداد 1376 همگان نتيجه نگارش مظفر با (ز) رئي را ديدند.

ضمن احترام به شخصيت جناب آقاي سيد محمد خاتمي و جايگاه علمي، فرهنگي و سياسي ايشان بايد اذعان كرد كه استقبال كم نظير مردم به وي نه به لحاظ خصوصيات فردي ايشان بود و نه به خاطر كار گروهي ما، بلكه نه بزرگ به كساني بود كه حاضر نبودند اراده ملت را در تعيين سرنوشت شان به رسميت بشناسند و خواهان تحميل راي خود بر ملت بزرگ ايران بودند. حركت مردم در دوم خرداد بيش از جنبه ايجابي، جنبه سلبي داشت و آقاي خاتمي را با راي بي سابقه از كتابخانه ملي بر كرسي رياست جمهوري نشاند

.

به نظر مي رسيد دوستان با درس گرفتن از حماسه دوم خرداد به اصلاح نگرش خود بپردازند و در جهت نهادينه شدن دموكراسي در كشور قدم بردارند. اما بدنبال پيروزي اصلاح طلبان در مجلس ششم و اظهار نظر نمايندگان ملت كه اكثر انها در راستاي ايفاي وظايف نمايندگي شان ايراد شده بود و تنها در موارد معدودي برخي از نمايندگان به طرح مباحثي پرداختند كه نبايد وارد ان مي شدند ، شاهد رد صلاحيت تعداد زيادي از نمايندگان ملت و حذف فله اي بسياري از ثبت نام كنندگان نمايندگي مجلس شوراي اسلامي در دوره هفتم مجلس شديم. اين امر موجب قهر زيادي از مردم از روند انتخابات و تحريم انتخابات از سوي اكثريت اصلاح طلبان شد. اينجانب به همراه اندكي از دوستان با درك شرايط و تنها براي حفظ نظام و انقلاب در صحنه مانديم و قبل از راي گيري با صراحت گفتم كه ما مي مانيم و در انتخابات قرباني مي شويم

.

در انتخابات دوره نهم رياست جمهوري در حالي كه رئيس جمهور وقت،وزرا و مقامات دولتي از يكسو بدنبال كانديداي مورد نظر خود بودند و شوراي نگهبان و بخشي از نيروهاي نظامي و شبه نظامي از سوي ديگر براي كانديداي ديگر بي تابي مي كردند به عرصه انتخابات وارد شدم. با وجود آنكه نظر سازي ها شرائط ديگري را پيش بيني مي كردند در 12 استان كشور پيشتاز شدم ، ولي بدنبال خواب معروف يكساعته اينجانب بعد از نماز صبح سرنوشت انتخابات با معجزه سخنگوي وقت شوراي نگهبان آقاي الهام به ناگاه تغيير كرد و در حاليكه سايت رسمي وزارت كشور از پيش تازي من خبر مي داد با اختلاف چند صد هزار راي، كانديداي مورد نظر آن شورا به جاي اينجانب به مرحله دوم راه يافت و جالب آنكه آن انتخابات بلافاصله از سوي آن شورا تاييد گرديد

.
در دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي غم انگيز ترين انتخابات مجلس رقم خورد. در اين انتخابات رد صلاحيت با عدم احراز صلاحيت و با حذف گسترده و محروميت تعداد بيشماري از ثبت نام كنندگان همراه شد . نكته حائز اهميت اينكه تعداد قابل توجهي از افرادي كه در انتخابات دوره هفتم تائيد صلاحيت شده بودند در انتخابات دوره هشتم رد صلاحيت شدند، بطوري كه مي توان ادعا كرد كه در آن انتخابات محروميت بي سابقه اي در حق انتخاب شوندگان و انتخاب كنندگان در طول عمر قانونگذاري در ايران صورت پذيرفت.

نگرش حذفي آن شورا و برنامه هاي نسنجيده رئيس جمهور در خلال 4 سال در كنار عوامل ديگر از جمله برنامه هاي ايجابي كانديدا ها ، موجب حضور حماسه اي ايرانيان در انتخابات دهم رياست جمهوري شد، بطوريكه بعد از رفراندم جمهوري اسلامي بالاترين ميزان مشاركت را در اين انتخابات شاهد بوديم. آيا براستي اين حماسه حضور براي اعلام حمايت از آقاي احمدي نژاد و حاميان وي بوده است؟ آيا به صحنه آمدن 25 درصد از آراي خاموش از ذوق حضور ايشان و در جهت تاييد برنامه هاي ايشان بوده يا براي تغيير؟ ما پيش از اين انتخابات بر اين باور بوديم كه حضور پر شور مردم مي تواند تخلفات احتمالي گروه هاي خودسر را تحت شعاع قرار دهد، غافل از اين واقعيت كه اين انتخابات به نوعي مهندسي شده كه حضور مردم تنها به متزله شركت در نمايشي از پيش طراحي شده است. كساني كه با صراحت انديشه امام مبني بر ميزان راي ملت است را در سال هاي گذشته به چالش كشيده اند و راي مردم را تنها زينت بخش حكومت تفسير كردند، انتخاباتي رقم زدند كه بر اساس آن براي هر كانديدا سهميه اي از اين راي تعيين شده بود . از اين رو منظور كردن 24 ميليون از آراي ملت قبل از شمارش توسط سايت هاي نزديك به دولت و روزنامه هاي دولتي پيش بيني و صبح شنبه در روزنامه ي دولتي تيتر زده شد.

نتايج مضحك اعلام شده آنچنان شوكي به جامعه وارد ساخت كه اعتماد آنان نسبت به نظام بطور جدي زير سوال رفت. حضور مسالمت آميز ميليوني مردم كه بطور خود جوش اتفاق افتاد نتيجه بي تدبيري و رو شدن دست متقلبان و متخلفان براي ملت بود. اين حركت ملي كه اقشار مختلف جامعه را در بر گرفت فراتر از توان هر گروه حزب و يا دسته اي بود. اينجانب فرصت را غنيمت شمرده و تشكر خود را از ملت بزرگ ايران براي حضور بي نظير شان در اين انتخابات و تداوم حضور بعد از ان ابراز مي كنم. همچنين تشكر خالصانه خود را از تمامي حامي يانم از جمله دراويش، برادران و خواهران اهل سنت ، زاگرس نشينان و بويژه دانشجويان و روشنفكران اعلام و تاكيد مي كنم،

سهميه اندك ارائه شده به من و شما و برنامه هاي اعلام شده مانع از پيگيري مطالبات مطرح شده نخواهد بود

.

انتظار اينجانب از شوراي محترم نگهبان اين است كه براي حفظ جايگاه رفيع قانوني خود در قانون اساسي، انتخاباتي را كه تخلفات و تقلب در آن بر همگان مشهود است باطل اعلام نمايد.اگر اين شورا با اتكا به نظر رهبري، مبني بر عدم بطلان كه آن را بدعت و به مصلحت نظام نمي داند و قصد به تاييد انتخابات دارد، حداقل به لحاظ حقوقي و حسب وظيفه شرعي و قانوني اين انتظار مي رود كه مانند انتخابات مجلس سوم عمل نماييد. حتما بخاطر داريد كه بدنبال اختلاف پيرامون انتخابات مجلس سوم ميان شوراي نگهبان و وزارت كشور، حضرت امام نماينده اي جهت بررسي موضوع تعين كردند. هنگاميكه نظر ايشان بر صحت انتخابات قرار گرفت، شوراي نگهبان در نامه خود با استناد به نظر امام و واگذار كردن بار مسئوليت بر دوش امام انتخابات را تاييد كرد.

اينبار شما نيز با استناد به نظر رهبري و واگذاري بار مسئوليت ان به رهبري به حسب مصلحت انتخابات را تاييد كنيد و نگذاريد جايگاه شوراي نگهبان نزد افكار عمومي بيش از اين تنزل پيدا كند

.
اما چرا تاكنون به شوراي نگهبان نيامده ام. جايگاه شوراي نگهبان مطابق اصول مندرج در قانون اساسي مشخص است متاسفانه تعدادي از اعضاي آن شورا از طرفداران و يا اعضاي متعصب اين دولت هستند. يكي از فقها آن شورا پيش از انتخابات مي فرمايند نظر رهبري آقاي احمدي نژاد است و عبور از ايشان صلاح نيست و يا فقيه ديگري در سفر ها و تريبون نماز جمعه حمايت بي دريغ خود را از ايشان اعلام مي كند و حتي نامه نگاري هاي اقاي احمدي نژاد با برخي از سران دنيا كه بدون پاسخ مانده را با نامه امام مقايسه كرده و در مدح آن خواستار درج آن در كتب درسي مي شود و يا حقوقداني از آن شورا كه اتفاقاً در انتخابات قبلي رياست جمهوري نقش كليدي داشته در سمتهاي متعددي در اين دولت از جمله وزير دادگستري و سخنگوي دولت دارد و همچنين حقوقدان ديگري عضو رسمي دولت است. آيا با اين تركيب مي توان به بي طرفي اين شورا در جهت انجام وظائف قانوني اش اميدوار بود؟

اينجانب با توجه به شرايط موجود كشور و حساسيت مردم از شما مي خواهم به نگارش مجدد مظفر با (ز) رئي اقدام نكنيد زيرا در دوم خرداد 1376 و بيست و دوم خرداد 1388 حضور بي نظير مردم حاوي پيام مهمي بود كه عدم توجه به متن پيام بيست و دوم خرداد و تلاش در جهت تغيير آن ممكن است عواقب جبران ناپذير و نگران كننده اي براي نظام بدنبال داشته باشد. نمي توان حضور ميليون ها معترض كه بصورت مدني و مسالمت آميز اعتراض خود را بيان داشتند ناديده گرفت ويا با بكارگيري تعابير ناپسندي از قبيل خس و خاشاك ،اراذل و اوباش، شورشيان، اغتشاش گران و آشوبگران ملتي را در مقابل نظام قرار داد. حتما واقفيد بكارگيري اين عبارات بهانه اي بدست گروه هاي خودسر و لباس شخصي هاي بي مسئوليت داده تا با توسل به زشت ترين الفاظ و وحشيانه ترين رفتار كه قلم از بيان آن عاجز است به مقابله با مردم در جهت سركوبي آنان بپردازند.

بديهي است در برابر هر حركت مبارك و ميموني افرادي ماجراجو از خود تحركاتي نشان مي دهند كه البته اين تحركات از سوي خود مردم كنترل مي شود و شاهد ان بوديم كه مردم اجازه سوءاستفاده به انها نمي دادند بنابراين بايد تخريب ها و تعرض به اموال عمومي در فضايي سالم بايد مورد بررسي قرار گيرد تا روشن شود كه چه كساني اين نحو كارها را انجام دادند

.

فراموش نكنيم كه امام در نامه عارفانه خود مي فرمايد “جان من فداي تك تك ملت ايران.” بارها و بارها از كرامت و شان انساني سخن گفتيم و با استناد به آيه كريمه “و لقد كرمنا بني آدم” از شان انساني صرف نظر از باور هاي آنان در پرتو تعاليم اسلامي قلم فرسايي كرديم،اما در قبال يك طرح مسئله و اعتراض مدني كه در قانون اساسي به رسميت شناخته شده به جاي حل مساله به پاك كردن آن روي آورده شده است. اين نامه اتمام حجت من با شماست و تنها براي حفظ جمهوري اسلامي كه در آن جمهوريت،اسلاميت و ايرانيت مورد توجه قرار گيرد تهيه و تقديم شده است.

والسلام


مهدي كروبي

منبع : سايت حزب اعتماد ملي

هشدار اتحاديه اروپا به ايران: كارمندان سفارت بريتانيا را آزاد كنيد

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859

اتحاديه اروپا خواهان آزادي سريع كاركنان ايراني سفارت بريتانيا در تهران شده كه به اتهام داشتن نقش در ناآرامي هاي اخير بازداشت شده اند.

وزراي اتحاديه اروپا در نشست خود در يونان هشدار دادند كه "آزار و ارعاب" كاركنان سفارت بريتانيا با پاسخ شديد و جمعي اين اتحاديه مواجه خواهد شد.

رسانه هاي ايراني امروز گزارش دادند كه هشت كارمند ايراني سفارت بريتانيا كه بازداشت شده اند در برپايي "آشوب هاي اخير" نقش موثري داشته اند.

ديويد ميليبند وزير خارجه بريتانيا اين اقدام را محكوم كرده و خواستار آزادي فوري اين افراد شده است. آقاي ميليبند اين اتهامات را بي اساس خوانده است.

غلامحسين محسني اژه اي، وزير اطلاعات ايران در مصاحبه با رسانه هاي دولتي گفت "سفارت انگليس در ايران در جريانات و اغتشاشات اخير هم از طريق رسانه ها و هم از طريق نيروهاي محلي خود نقش مهمي داشته است."

آقاي اژه اي از احضار برخي كارمندان محلي سفارت بريتانيا خبر داده و افزوده پس از تحقيقات اوليه، برخي آزاد و برخي هم نگهداري شده اند.

تنش در روابط بريتانيا و ايران

روابط ايران و بريتانيا طي دو هفته اخير به وخامت گرويده است. پس از انتخابات اخير در ايران و اعتراض به نتيجه آن از سوي گروهي از مردم، برخي مقام هاي ايراني بريتانيا را به دست داشتن در اين ناآرامي ها متهم كردند.

انتقاد كشورهاي غربي از برخورد خشن دولت ايران با معترضان هم واكنش شديدي را در پي داشت.

آيت الله علي خامنه اي، رهبر ايران در انتقاد از دولت هاي خارجي كه به برخورد با معترضان انتقاد كرده بودند، دولت بريتانيا را "خبيث" خواند.

محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري ايران نيز بريتانيا و آمريكا را به دخالت در ناآرامي ها متهم كرد.

صادق محصولي وزير كشور ايران هم گفته است كه "انگليس، آمريكا و همچنين رژيم غاصب صهيونيستي از عوامل اصلي اغتشاشات اخير تهران" هستند.

دولت هاي آمريكا و بريتانيا اتهام دخالت در امور ايران را رد كرده اند.

ايران همچنين دو ديپلمات بريتانيايي را از تهران اخراج كرده كه در مقابل دولت بريتانيا نيز دستور اخراج دو ديپلمات ايراني را صادر كرد.

گوردون براون، نخست وزير بريتانيا روز سه شنبه دوم تير (۲۳ ژوئن) گفت كه اين اقدام پاسخي به اخراج دو ديپلمات بريتانيايي از ايران است.

آقاي براون گفت از اينكه ايران كشورش را در چنين موقعيتي قرار داده بسيار متاسف است، اما بريتانيا همچنان علاقه مند است تا رابطه خوبي با اين كشور داشته باشد و همچنان از حكومت ايران مي خواهد تا به حقوق بشر و آزادي هاي دموكراتيك مردم ايران احترام بگذارد.

هاشمى رفسنجانى پس از دو هفته سكوت درباره انتخابات را شكست

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859

اكبر هاشمى رفسنجانى، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، پس از دو هفته سكوت در قبال حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري، خواستار رسيدگى به شكايات نامزدها به صورت دقيق و با رعايت انصاف شد.

آقاى رفسنجانى روز يكشنبه در ديدار با خانواده هاى كشته شدگان حادثه هفتم تير سال ۱۳۶۰، «تحولات اخير پس از انتخابات را فتنه اى پيچيده از سوى عوامل مرمورزى دانست» كه به گفته او، «ايجاد نفاق و جدايى ميان مردم و نظام و سلب اعتماد و اطمينان آحاد مردم را از نظام اسلامى را هدف قرار گرفته است

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در سخنان خود اشاره اى به ماهيت اين «عوامل مرموز» نكرده است.

به دنبال اعلام نتايج انتخابات رياست جمهورى در روز ۲۳ خردادماه كه در آن محمود احمدى نژاد به عنوان برنده انتخابات اعلام شد صدها هزار معترض با ريختن به خيابان هاى شهرهاى ايران نسبت به اين نتايج اعتراض كردند.

مير حسين موسوى و مهدى كروبى، نامزدهاى معترض نيز با رد نتايج اين انتخابات، آن را «مضحك» و ناشى از تقلب هاى گسترده و مهندسى آراء دانستند.

در جريان اعتراض هاى خيابانى كه با سركوب شديد نيروهاى امنيتى، بسيج و لباس شخصى ها صورت گرفت حداقل ۲۰ نفر كشته شدند.

اكبر هاشمي رفسنجانى روز يكشنبه در ديدار با خانواده هاى كشته شدگان حادثه هفتم تير سال ۱۳۶۰، «تحولات اخير پس از انتخابات را فتنه اى پيچيده از سوى عوامل مرمورزى دانست» كه به گفته او، «ايجاد نفاق و جدايى ميان مردم و نظام و سلب اعتماد و اطمينان آحاد مردم را از نظام اسلامى را هدف قرار گرفته است

در حالى كه اعتراض هاى خيابانى تا حد زيادى فروكش كرده است ولى اختلاف نظر بر سر انتخابات دهم رياست جمهورى همچنان در اوج خود قرار دارد و نامزدهاى معترض خواستار ابطال نتايج آن هستند.

سكوت دو هفته اى رفسنجانى

اكبر هاشمى رفسنجانى كه در هفته هاى پيش از انتخابات به شدت از سوى محمود احمدى نژاد و هواداران وى «مفسد اقتصادى» معرفى شده بود در دو هفته گذشته حاضر نشد تا در باره حوادث پس از انتخابات اظهار نظر كند.

اين در حالي بود كه بسياري از رسانه ها اين گمانه زني را مطرح كرده بودند كه هم اكنون جنگ قدرتي در نظام جمهوري اسلامي ايران بر سر آينده برخي از شخصيت هاي نسل اول انقلاب در جريان است.

در اين گمانه زني ها به طور مشخص به اكبر هاشمي رفسنجاني اشاره شد كه به گفته تحليلگران، سرنوشت سياسي وي در هاله اي از ابهام قرار گرفته است.

آقاي رفسنجاني روز يكشنبه در سخنانش به صورت صريح موضع خود را در قبال درگيري هاي پس از انتخابات اعلام نكرد و تنها به موضوع رسيدگي به شكايات اشاره كرد.

وي تمديد مهلت شوراى نگهبان از سوى رهبر ايران براى بررسى بيشتر نحوه برگزارى انتخابات را «ارزشمند» دانست و گفت: «اين اقدام با ارزش مقام معظم رهبرى، براى جلب اعتماد و اطمينان مردم به روند انتخابات بسيار موثر است

وى اظهار اميدوارى كرد كه «دست اندركاران بتوانند به طور دقيق و با رعايت انصاف و عدل و با همكارى كانديداها به اعتراض هاى قانونى به طور كامل رسيدگى كنند

شوراى نگهبان اعلام كرده است قصد دارد تا هيئتى ويژه براى بررسى روند انتخابات دهم رياست جمهورى تشكيل دهد ولى ابطال انتخابات را نپذيرفته است.

عباسعلى كدخدايى، سخنگوى شوراى نگهبان على ‌اكبر ولايتى، مشاور رهبر جمهورى اسلامى، غلامعلى حداد عادل، نماينده مجلس، گودرز افتخارجهرمى، حقوقدان، قربانعلى درى نجف‌ آبادى، دادستان كل كشور، محمد حسين ابوترابى، نماينده مجلس و محمدحسن رحيميان، رييس بنياد شهيد، را به عنوان اعضاى اين هيئت ويژه معرفى كرده بود.

اين در حالى است كه مير حسين موسوى در بيانيه اى با زير سوال بردن بى طرفى شوراى نگهبان گفته است: «مناسب ترين راه برون رفت از معضل كنونى ابطال انتخابات است

برخى از شخصيت هاى سياسى در ايران پيشنهاد كرده بودند كه مجمع تشخيص مصلحت نظام موضوع انتخابات را بررسى كند ولى غلامحسين الهام، سخنگوى دولت محمود احمدى نژاد گفته است اين اقدام يك بدعت به شمار مى رود و پذيرفتنى نيست.

ماجراي سرقت صندوق راي سيار توسط يكي از مسئولان محلي شهر جيرفت

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859
 

آينده نيوز : خبرنگار "آينده" از كرمان گزارش داد، اقدام يكي از مسئولان محلي در سرقت يك صندوق سيار در جيرفت، با برخورد قاطع نيروهاي امنيتي با سارق همراه شده است.

بنابراين گزارش، در روز 22 خرداد و حماسه باشكوه حضور مردم در انتخابات، پس از ارسال گزارش‌هايي به مسئولان برگزاري انتخابات، مشخص مي‌شود يكي از صندوق‌هاي سيار از دسترس خارج شده و مفقود گرديده است.

با اطلاع مقامات امنيتي و محلي و اقدام به موقع آنان، اين صندوق سيار در منزل يكي از مسئولان مسكن اين شهر كشف مي‌شود. مأموران هنگام حضور در اين منزل با صحنه جالبي مواجه مي‌شوند كه فرد مذكور پرونده‌هاي درخواست مسكن مردم را كه در آن كپي شناسنامه موجود بوده در كنار خود گذاشته و با درج نام و مشخصات و شماره سريال شناسنامه افراد مذكور، به نام آن‌ها تعرفه پر كرده و وارد صندوق سيار مي‌كند كه مأموران با مواجهه با اين صحنه، فرد مذكور را بازداشت مي‌كنند.

با اين وجود هنوز خبري از سرنوشت آراي اين صندوق سيار در اختيار نيست و برخي مدعيند اين صندوق ابطال نشده و آراي آن هم به نفع يكي از كانديداها محاسبه شده است

۱۳۸۸ تیر ۷, یکشنبه

نامه دكتر عليرضا بهشتي به پدرش شهيد بهشتي: پدر ديدي چه كردند؟


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859




اين متن نامه دكتر عليرضا بهشتي به پدرش شهيد بهشتي است. شايد بيش از ده بار اين نامه را خواندم و هربار اشك ريختم. نامه آنقدر زيبا، گويا و احساسي است كه حرفي باقي نمي گذارد:

بار ديگر بي تو

چرا هربار كه هفتم تير مي رسد سفرة دل گرفته ام را نزد تو مي گسترم؟ شايد چون ساية تو را همچنان بر سرم گسترده مي بينم. شايد هم كه چون نمي گذارند صدايم شنيده شود، بدنبال چاهي مي گردم تا آهي بركشم. شايد هم كه برباد رفتن ميراث توست كه اينچنين آتشم مي زند و داغ ديرينه را تازه مي كند.

پدر! ديدي كه چه روزهايي را شاهد بوديم كه امكان بازشناسي تاريخ صدر اسلام را برايمان ممكن ساخت؟ ديدي كه سكوت كه شكسته شد، چگونه دل ها مملو از اميد شد؟ ديدي كه عطر راستي و صداقت كه فضا را پر كرد، پايه هاي كاخ هاي دروغ و ريا به لرزه افتاد؟ ديدي خمودي و خموشي جاي خود را به سرزندگي و نشاط داد؟ ديدي كه دل هايي كه سال ها با انگشتان كليشه سازان از هم دور نگه داشته شده بود، فاصله ها را شكستند و در كنار هم نشستند؟ ديدي كه نسل سومي كه با انقلاب، امام، جنگ، شهادت و دينمداري قهر كرده بود، در داوري هايش به تأملي دوباره نشست و مطالباتش را در ادبيات صدر انقلاب جستجو كرد؟ ديدي كه زن و مرد و پير و جوان و روستايي و شهري، چشم اميدشان را به يار ديرينة تو دوختند و به رغم همة اما و اگرها و جوسازي ها، رايت اعتمادشان را بدست او سپردند؟

اما پدر ديدي كه همان كساني كه پس از شهادت تو زير لب زمزمه كردند كه بهشتي عاقبت بخير شد و تداوم حيات او به سلطة اسلام ليبرالي مي انجاميد، چه كردند؟ به بهانة حراست از اسلاميت نظام، جمهوريت نظامي كه تو در كنار امام و مرادت و به ياري بسياري ديگر از همراهان ديروز و امروز معماري كرده بودي را به مذبح سلايق و علايق و داوري هاي شخصي بردند. خواست مردمي نجيب كه با بالاترين درجات آگاهي، حق به سرقت بردة خود را مطالبه مي كردند را آشوب طلبي ناميدند، خوننشان را بر قداره بندان خود مباح ساختند، و به نام دين، دينداران را بي دين ناميدند، مذبوحانه به دنبال سرانگشتان بيگانه گشتند و يافته و نايافته، سكوت تلخ، بلند و رساي حق خواهان را با شادكامي دشمنان قسم خوردة انقلاب همانند كردند تا مجوزي براي مشروعيت بخشي به كودتاگران دست و پا كنند.

ياد روزهاي سختي مي افتم كه در مقابل هجمة ناجوانمردانة زبان هاي پلشت سكوت كردي و افتراها و دشنام ها را از دوستان ديروز و دشمنان آن روز و امروز صبورانه شنيدي و دم فروبستي. تو قرباني التقاط و تحجر شدي: التقاط تو را ترور شخصيت كرد، تحجر در مقابل رضايتمندانه سكوت كرد، و آنگاه بود كه فاجعة هفتم تير به آساني اتفاق افتاد. اين بار اما، روايتي معكوس در كار است: تحجر، انديشه هايت را بر نمي تابد و تجلي سبز آن را تحمل نمي كند، التقاط شادمانه برحق بودن خود را اثبات مي كند، و اين تويي كه يكبار ديگر به قربانگاه فرستاده مي شوي. بگذار كه اين بار سخنم را با شعري از شفيعي كدكني به پايان برسانم:

تو در نماز عشق چه خواندي كه سالهاست
بالاي دار رفتي و اين شحنه هاي پير
از مرده ات هنوز پرهيز مي كنند
......
خاكستر تو را
باد سحرگان
هرجا كه برد
مردي زخاك روييد

سيد عليرضا حسيني بهشتي هفتم تيرماه 1388


موسوي خونخوار، لاريجاني و باهنر فتنه گر،

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859





فاطمه رجبي: موسوي خونخوار، لاريجاني و باهنر فتنه گر،

احمدي نژادپاك ترين و مظلوم ترين

فاطمه رجبي به عنوان همسر سخنگوي دولت ،لاريجاني و باهنر را فتنه گر و خاتمي ،هاشمي موسوي را دجال‌ها و سفياني‌ها ناميده و احمدي نزاد را تشبه به علي كرده كه شميشير عدالت خواهي حضرتش را براي برقراري عدالت ازنيام كشيده است

:

همسر الهام در انصار نيوز نوشت

:
شاهد تكرار مظلوميت علي در انتخابات رياست‌جمهوري هستيم. ده روز از انتخابات مي‌گذرد. احمدي‌نژاد با ۵/۲۴ ميليون راي پيروزي شگفت‌آوري كسب كرده است، و البته مشاركت ۴۰ ميليوني مردم، بي‌سابقه‌ترين راي اعتماد به يك دولت در جمهوري اسلامي بوده است

.

اين يعني احمدي‌نژاد پاك‌ترين و مطمئن‌ترين رئيس‌دولت‌ها در طول سي‌سال عمر جمهوري اسلامي، اما: هاشمي رفسنجاني، مافياي قدرت و ثروتش را از قبل از انتخابات به راه انداخت تا ملت را و نظام و اسلام را در صورت شكست ناپاكي‌ها، تبعيض‌ها، ثروت‌اندوزي‌ها و قدرت‌مداري‌هاي خود و خانواده و مديرانش از پاي درآورد. چنين است كه خانواده او دست به جنايات خياباني زدند و خود او در مخفي‌گاه نظاره‌گر و فرمانده سياست‌هاي اين كارزار

.

موسوي خون ريخت، چرا كه خونخوار شده است، از بغض عدالت و پاكي احمدي‌نژاد

.

كروبي و خاتمي به همراه او كاسه‌هاي خون مردم را سر مي‌كشيدند، چرا كه از فرط كينه مردم به دليل آراي آنها به پاكي و صداقت احمدي‌نژاد تشنه خون شدند

.

لاريجاني و باهنر، فتنه‌گرانه به مصاف عدالت و پاكي آمدند تا دَينشان به هاشمي ادا كنند و البته در كارزار تباهي‌ها با صداقت‌ها شريك

.

اما آنها نمي‌دانند كه مردم، مي‌بينند، مي‌شنوند، مي‌فهمند، و در كارنامه آينده اين قدرت‌طلبان نمره مي‌گذارند. نمره‌هايي با كمي و فقط كمي فاصله با نمره هاشمي، موسوي و خاتمي. اين است راست ناراست، شريك و رفيق قافله چپ منحرف. الهي ما را قرار بده، غير مغضوبين و ضالين

.

در مقابل اين طيف مهاجم، برانداز و بنيان‌فكن، تيرانداز و فتنه‌گر، احمدي‌نژاد راست‌قامت ايستاده است و همراه او و در كنار او، يك ملت، و او با پشتوانه ولايت‌فقيه. ملتي طالب عدالت، دوستدار صداقت، خواهان پاكي‌ها، و البته شيفته اقتدار. چنين است كه احمدي‌نژاد در تكرار تاريخ صدر اسلام، مي‌شود نماد پاك‌ترين‌ها، مقتدر‌ترين‌ها، اما مظلوم‌ترين‌ها

.

اف بر اين قدرت‌پرستي شرك‌آلود و اف بر اين دسته‌بندي عدالت‌ستيز، دروغ‌گو و اجير

.

اينك در تاريخ ايران، مهد فرهنگ و تمدن و تنها كشور شيعي، ثبت مي‌شود كه: احمدي‌نژاد، پاك‌ترين، مقتدرترين اما مظلوم‌ترين رئيس‌جمهور است، زيرا شمشير عدالت را به تبعيت از علي عليه‌السلام، عليه برندگان بيت‌المال و آقازاده‌هاي فاسد و پيرشده از خوردن و بردن، از نيام بركشيدند، ولي امروز هزار و چهارصد سال پيش نيست، مظلوميت علي عليه‌السلام، حقانيت همه عدالت‌خواهان راستين را در تاريخ شيعه، ثبت كرده است. به همين جهت ملت ايران احمدي‌نژاد پاك و مظلوم را در اقتدار عليه مافياگران حمايت مي‌كند، تا ظهور حجت حق عليه اين دجال‌ها و سفياني‌ها را بسترسازي نمايد و آن روز اين گروه مهاجم عدالت‌ستيز را ندا دهد: «بگو بسوز كه مهدي دين‌پناه رسيد

»

موسوي: ابطال انتخابات يا تشكيل شوراي حكميت مستقل

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


ميرحسين موسوي، نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران كه به نتايج اعلام شده اين انتخابات اعتراض دارد، تأكيد كرده كه بازشماري آرا راه چاره نيست و تنها راه جلب اعتماد عمومي ابطال انتخابات است

.

آقاي موسوي روز شنبه ۶ تير (۲۷ ژوئن) با انتشار نامه اي خطاب به شوراي نگهبان، 'هيأت ويژه' پيشنهادي اين شورا را رد كرد اما گفت كه آماده پذيرش حكميتي مستقل است

.

سخنگوي شوراي نگهبان يك روز پيش تر گفته بود كه اين شورا 'هيأتي ويژه' را براي بررسي انتخابات و بازشماري ده درصد آرا تشكيل مي دهد و از نامزدهاي معترض خواسته بود نمايندگان خود را براي حضور در بازشماري معرفي كنند

.

اما آقاي موسوي عقيده دارد: "منحصر كردن رسيدگي به شكايات مربوط به تخلفات انتخاباتي به بازشماري ده درصد صندوق هاي رأي نمي تواند به جلب اعتماد و اطمينان مردم كمك كند و افكار عمومي را در خصوص نتايج اعلام شده اقناع نمايد

".

او نوشته است كه "حجم تخلفات و اقدامات مغاير قانون" به حدي است كه چاره اي جز "ابطال انتخابات و برگزاري مجدد آن" وجود ندارد

.

مواردي كه در ماده ۳۳ قانون انتخابات جرم تلقي شده است

خريد و فروش رأي

تقلب و تزوير در اوراق و تعرفه يا برگ رأي يا صورت جلسات

تهديد و تطميع در امر انتخابات

رأي دادن با شناسنامه جعلي

رأي دادن با شناسنامه ديگري

رأي دادن بيش از يك بار

اخلال در امر انتخابات

كم و زياد كردن آرا يا تعرفه ها

تقلب در رأي گيري و شمارش آرا

رأي گرفتن با شناسنامه كسي كه حضور ندارد

توصيه به انتخاب كانديداي معين از طرف اعضاي شعبه اخذ رأي يا هر فرد ديگر در محل صندوق رأي به رأي دهنده

تغيير و تبديل يا جعل و يا ربودن يا معدوم نمودن اوراق و اسناد انتخاباتي از قبيل تعرفه و برگ رأي و صورت جلسات و تلكس و تلفنگرام ها و تلگراف ها

باز كردن و يا شكستن قفل محل نگهداري و لاك و مهر صندوق هاي رأي بدون مجوز قانوني

جابجايي، دخل و تصرف و يا معدوم نمودن اسناد انتخاباتي بدون مجوز قانوني

دخالت در امر انتخابات با سند مجعول

ايجاد رعب و وحشت براي رأي دهندگان يا اعضاي شعب ثبت نام و اخذ رأي با اسلحه يا بدون اسلحه در امر انتخابات

دخالت در امر انتخابات با سمت مجعول و يا به هر نحو غيرقانوني

او با اشاره به ماده ۳۳ قانون انتخابات رياست جمهوري ايران نوشته است كه تخلفات صورت گرفته در اين انتخابات از مصاديق "تأثير در نتيجه كلي انتخابات" است

.

آقاي موسوي نوشته است از آنجا كه بخشي از تخلفات صورت گرفته "بنابر اعلام شوراي نگهبان" خارج از "دايره صلاحيت بررسي" اين شورا است و بخشي از اعتراضات به عملكرد تعدادي از اعضاي اين شورا مربوط مي شود، شوراي نگهبان يا هيأت منتخب اين شورا نمي توانند "داوري منصفانه" داشته باشند

.

او افزوده است: "برخي از افراد اين هيأت در انتخابات موضع بي طرف نداشته اند و نسبت به نتايج آن، پيش از بررسي، اعلام موضع كرده اند

".

با اين وجود آقاي موسوي نوشته است: "براي اينكه راهي جهت رسيدگي از طريق يك هيأت حكميت ملي گشوده بماند... پيشنهاد مي كنم كه موضوع به حكمتي شرعي و قانوني و مستقل كه مورد اتفاق نامزدها و حمايت آن دسته از حضرات آيات و مراجع عظام تقليد كه حل و فصل موضوع را پيگيري نموده اند باشد، ارجاع داده شود

".

تخلفاتي كه 'مصداق تأثير در نتيجه كلي انتخابات' است

آقاي موسوي در نامه خود به شوراي نگهبان، مواردي را برشمرده كه به گفته او در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران واقع شده و ابطال انتخابات را "اجتناب ناپذير" مي كند.

او استفاده وسيع از امكانات دولتي و منابع عمومي و همچنين دخالت اعضاي دولت به نفع "نامزد حاكم" را از جمله اين تخلفات دانسته است

.

آقاي موسوي همچنين "خريد رأي از طريق توزيع سود سهام عدالت و پرداخت هاي نقدي به خانواده هاي تحت پوشش نهادهاي حمايتي"، "پرداخت پول به اعضاي شوراهاي اسلامي و افراد ذي نفوذ"، "عدم اخذ رأي از بخش قابل توجهي از واجدان شرايط با محدود كردن زمان انتخابات و تخلفات متعدد"، "چاپ حدود ۲.۵ ميليون تعرفه جديد بدون شماره سريال و با مجوز يكي از اعضاي شوراي نگهبان"، "توصيه به رأي دادن به نامزد مشخص توصط اعضاي شعبه و ناظران"، "ايجاد رعب و وحشت براي رأي دهندگان در هفته منتهي به روز اخذ رأي"، "حمله به ستادها و هواداران و تجمعات قانوني تبليغاتي"، "ايجاد محدوديت هاي متعدد براي نمايندگان ناظر ستادها" و "قطع سرويس پيام كوتاه در روز رأي گيري به عنوان ابزار پيش بيني شده براي نظارت" را از جمله ديگر موارد تخلف برشمرده است

.

او همچنين به آنچه "طراحي ساز و كار غير قابل نظارت و مغاير قانون براي تجميع آراي شمارش شده و اعلام نتايج آرا" خوانده، اعتراض كرده است

.

آقاي موسوي "بخش هايي از نيروي مسلح" را به "مداخله گسترده" در قبل و حين انتخابات متهم كرده و نوشته است كه اين كار "خلاف نص صريح" نظر آيت الله خميني بوده است

.

او همچنين نوشته است: "حمله به ستادهاي انتخاباتي در شهرستان ها و تهران و پلمپ ستاد مركزي اينجانب و دستگيري رئيس و اعضاي فعال آن موجب اخلال در گردآوري كامل اسناد و مدارك تخلفات انتخاباتي گرديد

".

اين در حالي است كه شوراي نگهبان و وزارت كشور نامزدها را به طرح "ادعاهاي كلي" و عدم ارائه "شواهد و مدارك مستند" در مورد شكايات خود متهم مي كنند

مطهري: نقض بي طرفي شوراي نگهبان اشتباه بود

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859





علي مطهري، نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي، "نقض بي‌طرفي" برخي از اعضاي شوراي نگهبان به دليل اعلام حمايت آنها از نامزدي محمود احمدي‌نژاد، را "اشتباه" خوانده است

.

آقاي مطهري در گفت و گو با خبرگزاري "ايلنا" گفته است: "به نظر من برخي از اعضاي اين شورا همچون محمد يزدي، احمد جنتي و محمد مومن و همچنين غلامحسين الهام به دليل موضع‌گيري‌هاي انتخاباتيشان، مرتكب اشتباه شدند

.

به گفته نماينده تهران در مجلس، "از آنجا كه شوراي نگهبان در مقام داور است، داور نبايد به طرفداري از يكي از طرفين دعوا اظهار نظر كند. اما متاسفانه آنها از نامزدي محمود احمدي‌نژاد حمايت كردند

."

آقاي مطهري گفته است: "وقتي داور قبل از برگزاري يك بازي از تيم خاصي طرفداري كند، طبيعي است كه تماشاگران اين بازي دچار ابهام شوند

."

به اعتقاد آقاي مطهري، اعضاي نامبرده شوراي نگهبان گرچه به آقاي احمدي‌نژاد راي دادند، اما در داوري "جانب انصاف را رعايت كرده‌اند

."

نماينده تهران در مجلس همچنين از برگزاري "چشن پيروزي" محمود احمدي نژاد در خيابان انتقاد كرده و گفته است لحن سخنان رئيس‌جمهوري در اين تجمع نيز مناسب نبود و باعث تحريك طرف مقابل شد

نامه كروبي به شوراي نگهبان: ابطال انتخابات را اعلام كنيد

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859


كروبي با نگارش نامه اي با شوراي نگهبان اتمام حجت كرد

:
با واگذاري بار مسئوليت به رهبري و بر حسب مصلحت انتخابات را تاييد كنيد / نگذاريد جايگاه شوراي نگهبان تنزل يابد
سحام نيوز : مهدي كروبي با نگارش نامه اي به شوراي نگهبان با اعضاي اين شوراي اتمام حجت كرد . كروبي دراين نامه خواستار ان شد تا اين شورا به لحاظ حقوقي و حسب وظيفه شرعي و قانوني به مانند دوره حضرت امام با استناد به نظر رهبري و واگذاري بار مسئوليت آن به رهبري به حسب مصلحت انتخابات را تاييد كند و نگذارد جايگاه شوراي نگهبان نزد افكار عمومي بيش از اين تنزل پيدا كند.

متن كامل نامه به شرح زير است :

باسمه تعالي


شوراي محترم نگهبان

با سلام

در ارتباط با اين انتخابات براي آخرين بار سخني مشفقانه و دوستانه با شما مي گويم و اميدوارم خارج از حب و بغض ها و در جهت منافع ملي و حاكميت نظام توجه لازم را به آن مبذول فرماييد

.
همانطور كه در نامه قبلي خود به شما متذكر شدم، تنها راه اعاده اعتماد از دست رفته مردم نسبت به حق آنان در تعيين سرنوشت شان ابطال انتخاباتي است كه به اذعان آمارهاي ارائه شده تنها در بيش از ۱۷۰ شهرستان مشاركتي بين ۹۵ تا ۱۴۵ درصد داشته و ميزان تخلفات آن از مرز ... گذشته است. اين امر مي تواند به احياي اعتماد از دست رفته مردم نسبت به حق آنان در تعين سرنوشت شان منتهي شود. متاسفم كه بگويم عملكرد شوراي نگهبان در دو دهه گذشته جايگاه اين نهاد حقوقي را بشدت نزد افكار عمومي تنزل داده است. پيش از ورود به بحث اين انتخابات، لازم مي دانم عملكرد شوراي نگهبان در دو دهه گذشته را به اميد تغيير نگرش اين شورا مطابق قانون اساسي جمهوري اسلامي، به اجمال مورد نقد و بررسي قرار دهم.
همانطور كه مي دانيد بعد از رحلت بنيانگذار انقلاب، در انتخابات چهارمين دوره مجلس شوراي اسلامي براي اولين بار شوراي نگهبان در پرتو تفسير نظارت استصوابي به حذف بيش از ۴۰ تن از نمايندگان مجلس با سوابق سه دوره، دو دوره و يك دوره نمايندگي اقدام كرد. نگرش حذفي چهره هايي از جمله نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي را در بر گرفت و متاسفانه تعامل و تلاش اينجانب در آن مقطع ره به جايي نبرد. در آخرين روز مجلس ، سوم ششم خرداد ماه سال ۱۳۷۱ سخناني ايراد نمودم و اين نگرش مخرب را مورد نقد قرار دادم. در آن روز با تاسي از تاريخ كهن اين سرزمين به نقل حكايتي مربوط به نگارش مظفر با (ز) رئي توسط حاكم قلدري كه هر آنچه اراده مي كرد بايد بلافاصله اجرا مي شد، پرداختم. در ان روز گفتم اين حاكم قلدر نامه اي نگاشت و مظفر را با (ز) رئي نوشت. به ايشان گفتند، قبله عالم مظفر را با(ظ) دسته دار مي نويسند و اين از ادبيات ماست. حاكم گفت، بگوييد از اين پس مظفر را با (ز) رئي بنويسند. بعد از نقل اين حكايت، گفتم حال كه نصايح و استدلال هاي ما را نمي پذيريد و وقعي به آن نمي گذاريد، ما مي رويم و در آينده نزديك نتيجه مظفر با (ز) رئي را مي بينيم.
۴
سال بعد در انتخابات مجلس پنجم با شكل گيري جريان كارگزاران سازندگي، شرايط به گونه اي رقم خورد كه شكست جريان راست در مرحله اول بطور جدي مطرح شد، لذا تهاجم همه جانبه و هجمه سنگين به اين گروه از سوي اشخاص حقيقي و حقوقي وارد شد. به نحوي كه در آستانه مرحله دوم افراد شناخته شده ايي كه مشتاقانه به آن ليست پيوسته بودند خواستار خروج از ليست مذكور شدند. عليرغم آن همه تخريب و هجمه و ابطال انتخابات در شهر هايي نظير اصفهان، شاهد شكل گيري اقليت قدرتمندي در مجلس بوديم و يكسال بعد در انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶ همگان نتيجه نگارش مظفر با (ز) رئي را ديدند.
ضمن احترام به شخصيت جناب آقاي سيد محمد خاتمي و جايگاه علمي، فرهنگي و سياسي ايشان بايد اذعان كرد كه استقبال كم نظير مردم به وي نه به لحاظ خصوصيات فردي ايشان بود و نه به خاطر كار گروهي ما، بلكه نه بزرگ به كساني بود كه حاضر نبودند اراده ملت را در تعيين سرنوشت شان به رسميت بشناسند و خواهان تحميل راي خود بر ملت بزرگ ايران بودند. حركت مردم در دوم خرداد بيش از جنبه ايجابي، جنبه سلبي داشت و آقاي خاتمي را با راي بي سابقه از كتابخانه ملي بر كرسي رياست جمهوري نشاند.
به نظر مي رسيد دوستان با درس گرفتن از حماسه دوم خرداد به اصلاح نگرش خود بپردازند و در جهت نهادينه شدن دموكراسي در كشور قدم بردارند. اما بدنبال پيروزي اصلاح طلبان در مجلس ششم و اظهار نظر نمايندگان ملت كه اكثر انها در راستاي ايفاي وظايف نمايندگي شان ايراد شده بود و تنها در موارد معدودي برخي از نمايندگان به طرح مباحثي پرداختند كه نبايد وارد ان مي شدند ، شاهد رد صلاحيت تعداد زيادي از نمايندگان ملت و حذف فله اي بسياري از ثبت نام كنندگان نمايندگي مجلس شوراي اسلامي در دوره هفتم مجلس شديم. اين امر موجب قهر زيادي از مردم از روند انتخابات و تحريم انتخابات از سوي اكثريت اصلاح طلبان شد. اينجانب به همراه اندكي از دوستان با درك شرايط و تنها براي حفظ نظام و انقلاب در صحنه مانديم و قبل از راي گيري با صراحت گفتم كه ما مي مانيم و در انتخابات قرباني مي شويم.
در انتخابات دوره نهم رياست جمهوري در حالي كه رئيس جمهور وقت،وزرا و مقامات دولتي از يكسو بدنبال كانديداي مورد نظر خود بودند و شوراي نگهبان و بخشي از نيروهاي نظامي و شبه نظامي از سوي ديگر براي كانديداي ديگر بي تابي مي كردند به عرصه انتخابات وارد شدم. با وجود آنكه نظر سازي ها شرائط ديگري را پيش بيني مي كردند در ۱۲ استان كشور پيشتاز شدم ، ولي بدنبال خواب معروف يكساعته اينجانب بعد از نماز صبح سرنوشت انتخابات با معجزه سخنگوي وقت شوراي نگهبان آقاي الهام به ناگاه تغيير كرد و در حاليكه سايت رسمي وزارت كشور از پيش تازي من خبر مي داد با اختلاف چند صد هزار راي، كانديداي مورد نظر آن شورا به جاي اينجانب به مرحله دوم راه يافت و جالب آنكه آن انتخابات بلافاصله از سوي آن شورا تاييد گرديد.
در دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي غم انگيز ترين انتخابات مجلس رقم خورد. در اين انتخابات رد صلاحيت با عدم احراز صلاحيت و با حذف گسترده و محروميت تعداد بيشماري از ثبت نام كنندگان همراه شد . نكته حائز اهميت اينكه تعداد قابل توجهي از افرادي كه در انتخابات دوره هفتم تائيد صلاحيت شده بودند در انتخابات دوره هشتم رد صلاحيت شدند، بطوري كه مي توان ادعا كرد كه در آن انتخابات محروميت بي سابقه اي در حق انتخاب شوندگان و انتخاب كنندگان در طول عمر قانونگذاري در ايران صورت پذيرفت.
نگرش حذفي آن شورا و برنامه هاي نسنجيده رئيس جمهور در خلال ۴ سال در كنار عوامل ديگر از جمله برنامه هاي ايجابي كانديدا ها ، موجب حضور حماسه اي ايرانيان در انتخابات دهم رياست جمهوري شد، بطوريكه بعد از رفراندم جمهوري اسلامي بالاترين ميزان مشاركت را در اين انتخابات شاهد بوديم. آيا براستي اين حماسه حضور براي اعلام حمايت از آقاي احمدي نژاد و حاميان وي بوده است؟ آيا به صحنه آمدن ۲۵ درصد از آراي خاموش از ذوق حضور ايشان و در جهت تاييد برنامه هاي ايشان بوده يا براي تغيير؟ ما پيش از اين انتخابات بر اين باور بوديم كه حضور پر شور مردم مي تواند تخلفات احتمالي گروه هاي خودسر را تحت شعاع قرار دهد، غافل از اين واقعيت كه اين انتخابات به نوعي مهندسي شده كه حضور مردم تنها به متزله شركت در نمايشي از پيش طراحي شده است. كساني كه با صراحت انديشه امام مبني بر ميزان راي ملت است را در سال هاي گذشته به چالش كشيده اند و راي مردم را تنها زينت بخش حكومت تفسير كردند، انتخاباتي رقم زدند كه بر اساس آن براي هر كانديدا سهميه اي از اين راي تعيين شده بود . از اين رو منظور كردن ۲۴ ميليون از آراي ملت قبل از شمارش توسط سايت هاي نزديك به دولت و روزنامه هاي دولتي پيش بيني و صبح شنبه در روزنامه ي دولتي تيتر زده شد. نتايج مضحك اعلام شده آنچنان شوكي به جامعه وارد ساخت كه اعتماد آنان نسبت به نظام بطور جدي زير سوال رفت. حضور مسالمت آميز ميليوني مردم كه بطور خود جوش اتفاق افتاد نتيجه بي تدبيري و رو شدن دست متقلبان و متخلفان براي ملت بود. اين حركت ملي كه اقشار مختلف جامعه را در بر گرفت فراتر از توان هر گروه حزب و يا دسته اي بود. اينجانب فرصت را غنيمت شمرده و تشكر خود را از ملت بزرگ ايران براي حضور بي نظير شان در اين انتخابات و تداوم حضور بعد از ان ابراز مي كنم. همچنين تشكر خالصانه خود را از تمامي حامي يانم از جمله دراويش، برادران و خواهران اهل سنت ، زاگرس نشينان و بويژه دانشجويان و روشنفكران اعلام و تاكيد مي كنم،سهميه اندك ارائه شده به من و شما و برنامه هاي اعلام شده مانع از پيگيري مطالبات مطرح شده نخواهد بود.
انتظار اينجانب از شوراي محترم نگهبان اين است كه براي حفظ جايگاه رفيع قانوني خود در قانون اساسي، انتخاباتي را كه تخلفات و تقلب در آن بر همگان مشهود است باطل اعلام نمايد.اگر اين شورا با اتكا به نظر رهبري، مبني بر عدم بطلان كه آن را بدعت و به مصلحت نظام نمي داند و قصد به تاييد انتخابات دارد، حداقل به لحاظ حقوقي و حسب وظيفه شرعي و قانوني اين انتظار مي رود كه مانند انتخابات مجلس سوم عمل نماييد. حتما بخاطر داريد كه بدنبال اختلاف پيرامون انتخابات مجلس سوم ميان شوراي نگهبان و وزارت كشور، حضرت امام نماينده اي جهت بررسي موضوع تعين كردند. هنگاميكه نظر ايشان بر صحت انتخابات قرار گرفت، شوراي نگهبان در نامه خود با استناد به نظر امام و واگذار كردن بار مسئوليت بر دوش امام انتخابات را تاييد كرد. اينبار شما نيز با استناد به نظر رهبري و واگذاري بار مسئوليت ان به رهبري به حسب مصلحت انتخابات را تاييد كنيد و نگذاريد جايگاه شوراي نگهبان نزد افكار عمومي بيش از اين تنزل پيدا كند.
اما چرا تاكنون به شوراي نگهبان نيامده ام. جايگاه شوراي نگهبان مطابق اصول مندرج در قانون اساسي مشخص است متاسفانه تعدادي از اعضاي آن شورا از طرفداران و يا اعضاي متعصب اين دولت هستند. يكي از فقها آن شورا پيش از انتخابات مي فرمايند نظر رهبري آقاي احمدي نژاد است و عبور از ايشان صلاح نيست و يا فقيه ديگري در سفر ها و تريبون نماز جمعه حمايت بي دريغ خود را از ايشان اعلام مي كند و حتي نامه نگاري هاي اقاي احمدي نژاد با برخي از سران دنيا كه بدون پاسخ مانده را با نامه امام مقايسه كرده و در مدح آن خواستار درج آن در كتب درسي مي شود و يا حقوقداني از آن شورا كه اتفاقاً در انتخابات قبلي رياست جمهوري نقش كليدي داشته در سمتهاي متعددي در اين دولت از جمله وزير دادگستري و سخنگوي دولت دارد و همچنين حقوقدان ديگري عضو رسمي دولت است. آيا با اين تركيب مي توان به بي طرفي اين شورا در جهت انجام وظائف قانوني اش اميدوار بود؟
اينجانب با توجه به شرايط موجود كشور و حساسيت مردم از شما مي خواهم به نگارش مجدد مظفر با (ز) رئي اقدام نكنيد زيرا در دوم خرداد ۱۳۷۶ و بيست و دوم خرداد ۱۳۸۸ حضور بي نظير مردم حاوي پيام مهمي بود كه عدم توجه به متن پيام بيست و دوم خرداد و تلاش در جهت تغيير آن ممكن است عواقب جبران ناپذير و نگران كننده اي براي نظام بدنبال داشته باشد. نمي توان حضور ميليون ها معترض كه بصورت مدني و مسالمت آميز اعتراض خود را بيان داشتند ناديده گرفت ويا با بكارگيري تعابير ناپسندي از قبيل خس و خاشاك ،اراذل و اوباش، شورشيان، اغتشاش گران و آشوبگران ملتي را در مقابل نظام قرار داد. حتما واقفيد بكارگيري اين عبارات بهانه اي بدست گروه هاي خودسر و لباس شخصي هاي بي مسئوليت داده تا با توسل به زشت ترين الفاظ و وحشيانه ترين رفتار كه قلم از بيان آن عاجز است به مقابله با مردم در جهت سركوبي آنان بپردازند. بديهي است در برابر هر حركت مبارك و ميموني افرادي ماجراجو از خود تحركاتي نشان مي دهند كه البته اين تحركات از سوي خود مردم كنترل مي شود و شاهد ان بوديم كه مردم اجازه سوءاستفاده به انها نمي دادند بنابراين بايد تخريب ها و تعرض به اموال عمومي در فضايي سالم بايد مورد بررسي قرار گيرد تا روشن شود كه چه كساني اين نحو كارها را انجام دادند.

فراموش نكنيم كه امام در نامه عارفانه خود مي فرمايد "جان من فداي تك تك ملت ايران." بارها و بارها از كرامت و شان انساني سخن گفتيم و با استناد به آيه كريمه "و لقد كرمنا بني آدم" از شان انساني صرف نظر از باور هاي آنان در پرتو تعاليم اسلامي قلم فرسايي كرديم،اما در قبال يك طرح مسئله و اعتراض مدني كه در قانون اساسي به رسميت شناخته شده به جاي حل مساله به پاك كردن آن روي آورده شده است. اين نامه اتمام حجت من با شماست و تنها براي حفظ جمهوري اسلامي كه در آن جمهوريت،اسلاميت و ايرانيت مورد توجه قرار گيرد تهيه و تقديم شده است.

والسلام


مهدي كروبي