۱۳۸۸ تیر ۹, سه‌شنبه

لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859

 

فرمانده نيروي مقاومت بسيج روز يكشنبه از دستگيري افرادي خبر داد كه «در جريان اعتراض‌ها پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري براي انجام خرابكاري لباس پليس يا بسيج را پوشيده بودند



حسين طائب كه در همايش «پيامدها و آسيب‌هاي ۲۲ خرداد» در پاسخ به پرسشي در باره اقدامات خرابكارانه پليس و شكستن شيشه‌هاي خودروها گفت «هنوز تصويري در اين مورد مشاهده نكرده است اما در طول درگيري‌ها، ‌پليس،‌ افراد متعددي كه لباس پليس يا بسيج را پوشيده بودند، دستگير كرده است

اين سخنان در حالي بيان مي شود كه يك نوار ويديويي،‌ كه شبكه تلويزيوني كانال چهار بريتانيا منتشر كرده است، نشان مي‌دهد كه يك عضو پايگاه بسيج در تقاطع خيابان آزادي و خيابان جناح از پشت‌بام به سوي مردم تيراندازي مي‌كند. دست كم هفت نفر بر اثر اين تيراندازي كشته شدند.

ديدبان حقوق بشر نيز گزارش داد كه نيروهاي شبه نظامي بسيج براي خاموش كردن بانگ الله اكبر شبانه مردم از پشت بام ها، شبانه به خانه هاي مردم يورش مي برند. بنا بر اين گزارش بسيجيان باشكستن در خانه ها به زور وارد خانه مردم مي شوند، لوازم شخصي آنان را درهم مي شكنند، ساكنان را مورد ضرب و شتم قرار مي دهند.

فرمانده بسيج اضافه كرد كه هر كسي مي‌تواند خيلي آسان وارد بسيج شود و با هدف خراب كردن وجهه بسيج، ‌اقدامات زشت و ناشايسته‌اي انجام دهد تا نگاه مردم را تغيير دهد.

وي گفت كه در درگيري‌هاي پس از انتخابات ۸ تن از نيروهاي بسيج كشته و در حدود ۳۰۰ نفر زخمي شده‌اند. در مورد استفاده از سلاح گرم در درگيري‌ها نيزفرمانده بسيج اظهار داشت كه پيشتر اخبار متعددي از واردات انواع اسلحه به داخل كشور از سوي گروه‌هاي مخالف گزارش شده بود اما تصور نمي‌شد كه آنان مي‌خواهند از اين سلاح‌ها در انتخابات ايران استفاده كنند.

حسين طائب همچنين گفت كه بسيج هيچگاه مسلح نبوده اما در صورت حمله به منطقه نظامي و تحت تسلط ‌اش بسيج به هر نحوي كه شده است از مقر خود دفاع مي‌كند.

وي همچنين اضافه كرد «بسيج با مردمي كه ناراضي هستند و گمان مي‌كنند بايد از راي خود دفاع كنند، برخورد نمي‌كند

در همين حال سازمان عفو بين‌الملل روز شنبه گفت بسيج ايران «در كمين» افرادي است كه در جريان اعتراضات اخير زخمي و مجروح شده‌اند، آنها را از بيمارستان‌ها جمع مي‌كند و به مكاني نامعلوم انتقال مي‌دهد.

به گفته اين سازمان حقوق بشري با تكيه بر گزارش‌هايي كه از ايراني‌هايي دريافت كرده كه به‌تازگي از كشور خارج شده‌اند، نيروهاي بسيج اجازه نمي‌دهند كه كاركنان بيمارستان‌ها مشخصات افراد مجروح را ثبت كنند.

ناوي پيلاي كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل نيز ضمن هشدار نسبت به وخامت وضع در ايران از دولت جمهوري اسلامي خواست تا نيروهاي بسيج را كه به خشونت عليه معترضان به انتخابات متهم هستند كنترل كند.

فرمانده بسيج به مسئله تيراندازي و مرگ «ندا آقا سلطان» هم پرداخت و در اين زمينه اظهار داشت «اين سناريويي از پيش تعيين شده بود وگرنه چگونه ممكن است پس از چند دقيقه از وقوع اين حادثه، شبكه هاي خارجي و مخصوصا‍، مجاهدين تمام اطلاعات خانوادگي و شخصي فرد مذكور را در رسانه خود منتشر كنند

وي ضمن رد هر گونه اتهامي در اين باره به جمهوري اسلامي «دشمنان» را عمل آن دانست و گفت كه آنها تمام تلاش خود را به كار بردند تا جمهوري اسلامي را در نزد افكار عمومي دنيا خشن نشان دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859