۱۳۸۸ خرداد ۱۷, یکشنبه

هادی خامنه‌ای: تشبیه دولت نهم به کابینه رجایی ظلم و ستم به آن شهید بزرگوار است


حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای گفت: شهید رجایی هم به قانون پایبند بود هم به اسلام و هم به اصول اخلاقی؛ شبیه دانستن این دولت به کابینه شهید رجایی در واقع ظلم و ستم به آن شهید بزرگوار است.
حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در گفت‌وگو با قلم‌نیوز ارزیابی‌هایش از عملکرد دولت نهم را در آستانه انتخابات دهم تشریح کرد. او درباره مناظره تلویزیونی اخیر معتقد است: آقای موسوی را به عنوان مردی متدین، صادق، متواضع، دلسوز و در عین حال قاطع و مسلط به مسائل کشور می‌شناسم؛ اما برخوردهای آقای احمدی‌نژاد که به جای استدلال فقط بزرگان کشور را به باد تهمت گرفت نیز در اثبات حقانیت موسوی بی‌تاثیر نبود.
× آقای خامنه‌ای! ارزیابی کلی شما از عملکرد دولت آقای احمدی‌نژاد در حوزه مبارزه با رانت‌خواری و مفاسد اداری در دولت طی 4 سال گذشته چیست؟ با توجه به اتفاقاتی که در این چند سال افتاده می‌توان این دولت را به کابینه شهید رجایی تشبیه کرد؟
- آقای محمود احمدی‌نژاد از زمان تبلیغات انتخاباتی خود شعار مبارزه با رانت‌خواری و مفاسد اقتصادی داده و پس از تصدی ریاست جمهوری نیز فقط همان شعارها را تکرار کرده است.او از این شعارها به عنوان ابزاری برای پوشانیدن معایب خود و دولتش بهره برده است. او وعده داد که به زودی نام رانت‌خوران و مفسدان را فاش خواهد کرد. ولی تاکنون فقط تهدید کرده است ولی به طور تلویحی همه دولت‌مردان گذشته را متهم کرده است. این کار دخالت در ماموریت قوه قضاییه و خلاف قانون است و اصولا از حوزه مسئولیت رییس جمهوری خارج می‌باشد. رییس جمهور وظیفه‌اش عمل به قوانین مجلس است. ضمنا شبیه دانستن این دولت به کابینه شهید رجایی در واقع ظلم و ستم به آن شهید بزرگوار است. شهید رجایی هم به قانون پایبند بود هم به اسلام و هم به اصول اخلاقی و مهم‌ترین نقاط تفاوت این دو دولت با یکدیگر در همین ضوابط نهفته است.
× امروز مسئولیت اخلاقی و شرعی دولت نهم نسبت به مردم در قبال وعده‌های عمل نکرده‌اش چیست؟- یکی از مهمترین وظایف هر دولت آن است که به قانون عمل کند و به مردم وعده ندهد ولی اگر وعده داد حتما به آن عمل کند. اگر عمل نکرد از نظر شرعی و اخلاقی محکوم است؛ چرا که خلف وعده کاری است بر خلاف شرع و اخلاق. علاوه بر این باعث از میان رفتن اعتماد مردم به مسئولین می‌گردد و برای مردم نشانه‌ای از ضعف و ناتوانی دولت نسبت به انجام وظایف قانونی، و طبیعی است که یک دولت ضعیف و ناتوان و غیرمتخصص به کار ملت نمی‌آید.
× نقاط تفاوت دولت نهم با حضور آقای احمدی‌نژاد و دولت شهید رجایی چه هستند؟ آیا استدلال آقای احمدی‌نژاد برای حذف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مبنی بر الهام‌گرفتن از شهید رجایی در اوایل انقلاب را موجه می‌دانید؟
- حذف سازمان مدیریت یکی از مهمترین نشانه‌های فرار دولت از قیود قانونی و معلول تمایل آنها به خودکامگی در همه کارهاست و یکی از اسناد زنده قانون‌گریزی دولت است که در تاریخ ماندگار خواهد بود. نسبت دادن چنین کاری به شهید رجایی، از طرفی نشانه عجز از استدلال و منطق و از طرف دیگر نشان گستاخی در تهمت زدن به شهیدان است.
× به نظر جناب‌عالی علت اصلی کم‌اقبالی و پشت‌کردن عده‌ای از حامیان قدیمی آقای احمدی‌نژاد در انتخابات پیش رو به ایشان و پشیمانی آنان در دفاع از عملکرد این دولت چیست؟
- قانون‌گریزی این دولت و زیر پا نهادن اصول اخلاقی و عدم رعایت چارچوب‌های قانون و شرعی و اخلاقی و عدم موفقیت در انجام وعده‌ها و تزلزل مدیریت و تعویض و جا‌به‌جایی مدیران و صدها مساله دیگر باعث شده است که بسیاری از حامیان رییس جمهور فعلی در انتخابات امسال از وی حمایت نمی‌کنند.
× تحلیل‌تان از جایگاه فعلی مهندس موسوی در میان کاندیداها و سطح جامعه چیست؟در شرایط فعلی، شور و نشاط در مردم زائدالوصف است؛ مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و نوشته‌ها و برنامه‌های مهندس موسوی و روشنگری‌های حامیان وی، مردم را دگرگون کرده و احتمال انتخاب موسوی را در همان مرحله اول بسیار بالا برده است. شرط لازم برای موفقیت، شرکت همه مردم در انتخابات است و شرط کافی و مهم آن است که مردم نظارت خود را بر روند انتخابات مورد تاکید و توجه قرار دهند و کمیته صیانت از آرا بسیار سخت‌گیرانه عمل کند و مردم را در جریان تخلفات قانونی مجریان قرار دهد. هم اکنون مهندس موسوی گل سر سبد کاندیداهاست و پیشاپیش همه آنها قرار دارد. البته جز این هم انتظار نبوده و نیست. تاییدات الهی، سوابق درخشان و مدیریت نمونه و صداقت و پاکدامنی و تخصص وی، او را در چنین جایگاه مقبولیت و محبوبیت مردمی قرار داده است. ان الذین امنو و عملو الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا
× نهایتا نظر شما در مورد مناظره اخیر؟
- آقای موسوی را به عنوان مردی متدین، صادق، متواضع و دلسوز و در عین حال قاطع و مسلط به مسائل کشور می‌دانم. البته برخوردهای آقای احمدی‌نژاد که به جای استدلال فقط بزرگان کشور را به باد تهمت گرفت نیز در اثبات حقانیت موسوی بی‌تاثیر نبود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859