۱۳۸۸ خرداد ۱۷, یکشنبه

رفسنجاني: موارد اتهامي در مراجع قانوني پيگيري مي شود


اطلاعیه مهم : در پی اتهامات وارده به آقای هاشمی رفسنجانی، از سوی آقای محمود احمدی نژاد، امشب مورخ ۱۷/۳/۸۸ راس ساعت ۲۱ شب برنامه مصاحبه خبری با حضور آقای هاشمی رفسنجانی در شبكه خبر پخش خواهد شد. از آنجا كه این مصاحبه در تصمیم گیریهای انتخاباتی نقش بسیار مهمی خواهد داشت حتما این برنامه را ببینید و به نحو شایسته اطلاع رسانی كنید


دفتر اكبر هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با صدور بيانيه اي، سخنان محمود احمدي نژاد در مناظره با ميرحسين موسوي را "زير پا گذاشتن سوگند توسط رئيس جمهوري" توصيف و اعلام كرده موارد اتهامي از طريق مراجع قانوني پيگيري خواهد شد.
آقاي هاشمي رفسنجاني در اين بيانيه از هواداران خود خواسته "براي نقش بر آب كردن توطئه ايجاد بلوا و آشوب و درگيري و امنيتي كردن فضاي انتخاباتي از هر گونه اقدام شتابزده و عجولانه خودداري شود."
در اين بيانيه تاكيد شده است كه "نظر و خواست كساني كه به تهمت و افترا به مقامات عالي رتبه كشور روي آورده اند ايجاد بد بيني و ياس و سياه نمايي به تاريخ انقلاب است و هدف عمده آنها در اين مقطع نااميد كردن مردم براي حضور گسترده و با شكوه در پاي صندوق هاي راي مي باشد چرا كه اين افراد موفقيت خود را در حضور حداقلي مردم و نهايتا غلبه اقليت بر اكثريت مي دانند."
آقاي احمدي نژاد در مناظره با ميرحسين موسوي، آقاي هاشمي رفسنجاني را "صحنه گردان اصلي" مخالفان دولت ناميد و او را متهم كرد در اوايل كار دولت نهم به "پادشاه يكي از كشورهاي حاشيه خليج فارس" پيغام داده است كه اين دولت به زودي سقوط خواهد كرد.
آقاي احمدي نژاد همچنين گفت كه "بي قانوني" و "قانون گريزي" را در ثروتمند شدن فرزندان كساني چون آقاي هاشمي رفسنجاني و علي اكبر ناطق نوري مي داند.
بعد از برگزاري اين مناظره، آقاي هاشمي رفسنجاني، با ارسال نامه اي به عزت الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما، از وي خواست كه فرصتي در تلويزيون به وي داده شود تا در آن بتواند به اتهامات آقاي احمدي نژاد در باره خود و خانواده اش پاسخ بدهد.
گزارشي از پاسخ صداو سيما به اين نامه منتشر نشده اما آقاي ضرغامي در واكنش به درخواست كساني كه مي خواستند به اظهارات آقاي احمدي نژاد پاسخ دهند، اعلام كرد كه اين درخواست ها پس از انتخابات بررسي خواهد شد.
بعد از آن محمد هاشمي برادر آقاي هاشمي رفسنجاني اعلام كرد كه خانواده آقاي هاشمي رفسنجاني از محمود احمدي نژاد به دادگاه شكايت خواهند كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، آقاي هاشمي گفته كه براي ممانعت از "سوء استفاده هواداران احمدي نژاد و مظلوم نمايي آنان در آستانه انتخابات" زمان شكايت از آقاي احمدي نژاد بعد از برگزاري انتخابات اعلام خواهد شد.
اعتراض ها
غير از آقاي هاشمي رفسنجاني، محسن صفايي فراهاني معاون پيشين وزارت اقتصاد و مصطفي ناطق نوري، پسر علي اكبر ناطق نوري رئيس پيشين مجلس نيز به سخنان آقاي احمدي نژاد اعتراض كردند.
آقاي صفايي فراهاني گفت كه از آقاي احمدي نژاد به دليل اتهاماتي كه در تلويزيون عليه او مطرح كرده است شكايت خواهد كرد.
آقاي احمدي نژاد در مناظره با ميرحسين موسوي، آقاي صفايي فراهاني و عده اي ديگر را به سوءاستفاده از موقعيت خود و بستگانشان متهم كرده بود.
او از جمله خطاب به آقاي موسوي گفته بود: "بسياري از مديران شما (در زمان تصدي سمت نخست وزيري) و آقاي هاشمي (در زمان رياست جمهوري) دست خالي آمدند و با يك امتياز دلار هفت توماني يا واردات و صادرات ميلياردر شدند. آقاي صفايي فراهاني مدير دولت شما است، از دولت شما پولدار شده است".
آقاي صفايي فراهاني گفته است كه چون آقاي احمدي نژاد به من و برخي از سران نظام تهمت و افترا زده، شكايت نامه اي عليه او تنظيم شده است كه در روز شنبه شانزدهم خرداد با موضوع تهمت، افترا و نشر اكاذيب، تحويل مراجع قضايي خواهد شد.
مصطفي ناطق نوري نيز كه آقاي احمدي نژاد ثروتمند شدن او را نمونه اي از "بي قانوني" خوانده بود، به اظهارات رئيس جمهوري ايران واكنش نشان داده است.
فرزند آقاي ناطق نوري در نامه اي به ميرحسين موسوي ضمن تشكر از وي نوشته است: "بار سنگين افترايي را كه در پيشگاه ميليون ها نفر بر من و خانواده ام روا گرديد و قلبم را بي رحمانه آزرد، به نوبه خود تحمل مي كنم".
آقاي احمدي نژاد در مناظره تلويزيوني در پاسخ به آقاي موسوي كه دولت او را "قانون گريز" مي خواند، به مواردي كه از نظر او نقض قانون توسط حاميان آقاي موسوي بود اشاره كرد و از جمله گفت: "بي قانوني در پسران بعضي از همين آقاياني است كه امروز از شما حمايت مي كنند. پسر آقاي ناطق چطور ميلياردر شد؟ خود آقاي ناطق چطور زندگي مي كند؟ اين ها حاميان شما هستند. بي قانوني اين ها است".
در حالي كه بازار شكايت و انتقاد از رئيس جمهور داغ شده است، محمد ابراهيم نكونام نايب رئيس كميسيون اصل نود در مجلس و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي به خبرگزاري دولتي ايران گفته "پرونده مفاسد اقتصادي افشا شده به وسيله رئيس جمهوري در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي پس از انتخابات بررسي مي شود."
در ستاد مبارزه مفاسد اقتصادي نمايندگاني از سه قوه حضور دارند.
به گفته آقاي نكونام، همه مي گويند "قوه قضائيه فصل الخطاب است پس معترضان مي توانند بيايند و تقاضاي رسيدگي كنند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859