۱۳۸۸ خرداد ۲۳, شنبه

فيلم تبليغاتي احمدي‌نژاد كپي‌برداري از فيلم تبليغاتي هيتلر بود


لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید حتی میتوانید با ما در ار ارتباط باشید09143146859




آفتاب نيوز :‌ محسن مخلمباف كارگردان سرشناس ايراني در تحليلي از انتخابات ايران و تبليغات نامزدهاي مختلف، توان بازيگري محمود احمدي‌نژاد را ستود. به گزارش گروه سياسي آفتاب، محسن مخلمباف كارگردان برجسته ايراني كه در فرانسه اقامت دارد، در گفتگويي با تلويزيون فارسي صداي آمريكا، به بيان خاطراتي از نامزدهاي مختلف پرداخت و گفت:‌ «در سازمان مجاهدان انقلاب با آقاي محسن رضايي همگروه بوديم و البته ايشان پس از شش ماه به سپاه رفتند و من كارگردان شدم و اينك خوشحالم كه ايشان مجددا به عرصه سياست بازگشته‌اند اما فكر مي‌كنم رياست جمهوري در اين دوره براي ايشان زود است». مخلمباف همچنين افزود: «من در زماني كه به زندان افتادم از نزديك پي‌گيري‌ها و دلسوزي‌هاي آقاي كروبي را مي‌ديدم و مرحوم بورقاني همواره از تلاش‌ها و پي گيري‌هاي ايشان در مقام رياست مجلس ششم براي حل مشكلات زندانيان سياسي به نيكي ياد مي‌كردند». وي در عين حال ابراز اميدواري كرد كه مهندس ميرحسين موسوي پيروز انتخابات باشد و بتواند كابينه‌اي متشكل از همه گروه‌ها و احزاب تشكيل دهد. مخملباف همچنين در بخش ديگري با اشاره به تخصص يك كارگردان كه بايستي قضاوت كند چه كسي خوب بازي مي‌كند، گفت: «انصافا بايد مهارت آقاي احمدي‌نژاد در امر بازيگري را ستايش كرد، درحالي كه ساير كانديداها با كمال صداقت به ارائه ديدگاه‌هاي خود پرداختند ايشان با ارائه يك سناريو و توانايي بازيگري خود توانستند يك فيلم مستند را اجرا كنند كه بسيار شبيه به فيلم انتخاباتي "هيتلر" بود». اين كارگردان شهير ايراني در ادامه به عدم رعايت انصاف در مناظره‌هاي تلويزيوني اشاره كرد و گفت:‌ «اين امر كاملا براي من كه متخصص هستم مشهود است، در مناظره‌ها زاويه تصوير آقاي احمدي‌نژاد به نحوي انتخاب مي‌شد كه ايشان را مقتدر نشان دهند و ساير كانديداها را از بالا تصويربرداري مي‌كردند تا مثلا آنها تحقير شوند همچنين تصاوير بسته از احمدي‌نژاد و تصاوير بسيار باز و دوري كه از ساير كانديداها نشان داده مي‌شد بخش ديگري از اين بي‌انصافي بود». وي افزود: «علاوه بر تصوير در نوع صدابرداري هم اين بي عدالتي آشكار بود، مثلا در سينما وقتي مي‌خواهيم قهرمان فيلم را مقتدر نشان دهيم، صداي او را به اندازه دو فريم يعني كسري از يك ثانيه زودتر پخش مي‌كنيم و كسي را كه مي‌خواهيم تحقير كنيم بالعكس عمل مي‌كنيم كه همين مساله در مورد مناظره‌ها به نفع احمدي‌نژاد وجود داشت و يا اين مساله با نوع فيلترگذاري بر روي صداي هنرپيشه‌ها نيز انجام مي‌شود».
وي كه به كنايه احمدي نژاد را فردي توانمند در عرصه ي بازيگري دانست و گفت: در مناظره ها دوربين را جايي قرار داده بودند كه به نفع احمدي نژاد بود. يعني دوربين براي ايشان پايين تر بود تا بزرگتر به نظر برسد و براي بقيه بالاتر تا حقير نشان داده شوند. حتا در زمان گفتن سخنان مهم نماي نزديك چهره ي ايشان نشان داده مي شد و براي بقيه نماي دور و اين تكنيكي بود براي بي اهميت نشان دادن آنها.
وي درباره صداها نيز مي گفت با استفاده از تكنيك صداهاي ديگران را لرزان و صداي ايشان را بلند تر پخش كردند و براي اينكه نشان دهند وي حاضر جواب است يكي دو فريم يعني كسري از ثانيه صدايش را زودتر از تصوير پخش مي كردند و ديگران را ديرتر بدين ترتيب به نظر مي رسيد وي حاضر جواب است
وي پيشنهاد كرد در موارد بعدي حتما از متخصصان سينمايي استفاده شود و با اشاره به اين تقلب ها در مناظره در پاسخ به پرسش مطرح شده از سوي احمدي نژاد در اخرين برنامه اش درباره دروغگو بودن يا نبودن گفت: " بله آقاي احمدي نژاد شما دروغگو هستيد!"
مخملباف در پايان با اشاره به اظهارات احمدي‌نژاد در وقت اضافه كه از مردم پرسيد آيا من دروغ گو هستم؟ خطاب به وي گفت:‌ «بله آقاي احمدي‌نژاد از نظر من شما دروغ‌گو هستيد».
در انتها مخملباف گفت، سعدي به ما مي‌گويد: آسايش دو گيتي تفسير اين دو حرف است؛ با دوستان مروت با دشمنان مدارااما اگر احمدي‌نژاد دوباره راي بياورد بايد ما با سعدي خداحافظي كنيم. زير احمدي‌نژاد نه با دوستانش مروت كرده و نا با دشمنانش مدارا. او گفت: تختي هرگز حاضر نشد در رقابت با كشتي گير روس، دست بر روي كتف زخمي وي بگذارد. در صورتي كه احمدي‌نژاد هيچ يك از اصول جوانمردي را در مناظره‌هايش رعايت نكرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859