۱۳۸۸ خرداد ۱۵, جمعه

صفايي فراهاني: از احمدي نژاد شكايت مي كنم


اعتراض ها به اظهارات محمود احمدي نژاد در مناظره تلويزيوني با ميرحسين موسوي ادامه دارد و در تازه ترين واكنش، محسن صفايي فراهاني گفته است از محمود احمدي نژاد به دليل اتهاماتي كه در تلويزيون عليه او مطرح كرده است شكايت خواهد كرد.
آقاي صفايي فراهاني، معاون پيشين وزارت امور اقتصاد و دارايي در گفتگو با سايت قلم گفته است: "آقاي احمدي نژاد به عنوان رئيس قوه مجريه اگر مستنداتي مبني بر سوءاستفاده برخي افراد از رانت و تجميع مال نامشروع دارد، به عنوان رئيس دولت موظف است كه اين افراد را با مستندات به قوه قضائيه معرفي كند".
آقاي احمدي نژاد چهارشنبه شب در مناظره با ميرحسين موسوي، آقاي صفايي فراهاني و عده اي ديگر را به سوءاستفاده از موقعيت خود و بستگانشان متهم كرد.
او از جمله خطاب به آقاي موسوي گفته بود: "بسياري از مديران شما (در زمان تصدي سمت نخست وزيري) و آقاي هاشمي (در زمان رياست جمهوري) دست خالي آمدند و با يك امتياز دلار هفت توماني يا واردات و صادرات ميلياردر شدند. آقاي صفايي فراهاني مدير دولت شما است، از دولت شما پولدار شده است".
اكنون آقاي صفايي فراهاني مي گويد: "احمدي نژاد به من و برخي از سران نظام تهمت و افترا زده است كه شكايت نامه اي عليه او تنظيم شده است كه در اولين روز كاري (شنبه) با موضوع تهمت، افترا و نشر اكاذيب، تحويل مراجع قضايي خواهد شد".
او اظهار اميدواري كرد كه دستگاه قضايي در رسيدگي به اين شكايت ثابت كند كه استقلال دارد.
آقاي صفايي فراهاني در عين حال از صدا و سيما خواسته است فرصتي برابر براي او "و تمام كساني كه مورد اتهام قرار گرفته اند" فراهم كند تا در يك "مناظره عادلانه" از خود دفاع كنند.
دفتر هاشمي رفسنجاني: فرصت بدهيد پاسخ دهيم
آقاي هاشمي رفسنجاني صبح بعد از مناظره در حاشيه مراسم سالگرد آيت الله خميني با آقاي احمدي نژاد گفت و گو مي كند
پيش تر دفتر اكبر هاشمي رفسنجاني در نامه اي به رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران خواستار فرصت پاسخگويي به اظهارات آقاي احمدي نژاد شده بود.
در نامه دفتر آقاي هاشمي رفسنجاني آمده بود: "در پي مناظره شب گذشته (۱۳ خرداد ۱۳۷۸) در شبكه سه سيما ميان آقاي محمود احمدي نژاد و آقاي ميرحسين موسوي و نسبت دادن دروغ ها و تهمت هاي مكرر به شخص آيت الله هاشمي رفسنجاني و فرزندان ايشان و ايجاد شبهه در فضاي انتخاباتي توسط آقاي احمدي نژاد كه فرصت دفاع و پاسخگويي نيز وجود نداشت خواهشمند است قبل از پايان مهلت و در اسرع وقت فرصتي مناسب در همان شبكه جهت پاسخگويي و شفاف سازي در خصوص موارد كذب ادعا شده فراهم گردد".
آقاي احمدي نژاد در مناظره با آقاي موسوي گفته بود كه آقاي هاشمي رفسنجاني را "صحنه گردان اصلي" مخالفان دولت مي داند.
او آقاي هاشمي رفسنجاني را متهم كرد در اوايل كار دولت نهم به "پادشاه يكي از كشورهاي حاشيه خليج فارس" پيغام داده است كه اين دولت به زودي سقوط خواهد كرد.
آقاي احمدي نژاد همچنين گفت كه "بي قانوني" و "قانون گريزي" را در ثروتمند شدن فرزندان كساني چون آقاي هاشمي رفسنجاني و علي اكبر ناطق نوري مي داند.
واكنش پسر ناطق نوري
مصطفي ناطق نوري، پسر علي اكبر ناطق نوري هم كه آقاي احمدي نژاد ثروتمند شدن او را نمونه اي از "بي قانوني" خوانده بود، به اظهارات رئيس جمهوري ايران واكنش نشان داده است.
مصطفي ناطق نوري در نامه اي سرگشاده به ميرحسين موسوي از "متانت و بزرگواري" او در مناظره با آقاي احمدي نژاد تشكر كرده و نوشته است: "صداقت جنابعالي در اين مناظره تلويزيوني چون روزني از نور در برابر تاريكي و بي صداقتي" بود.
او نوشته است: "بار سنگين افترايي را كه در پيشگاه ميليون ها نفر بر من و خانواده ام روا گرديد و قلبم را بي رحمانه آزرد، به نوبه خود تحمل مي كنم".
آقاي احمدي نژاد در مناظره تلويزيوني چهارشنبه شب 13 خرداد (3 مه) در پاسخ به آقاي موسوي كه دولت او را "قانون گريز" مي خواند، به مواردي كه از نظر او نقض قانون توسط حاميان آقاي موسوي بود اشاره كرد و از جمله گفت: "بي قانوني در پسران بعضي از همين آقاياني است كه امروز از شما حمايت مي كنند. پسر آقاي ناطق چطور ميلياردر شد؟ خود آقاي ناطق چطور زندگي مي كند؟ اين ها حاميان شما هستند. بي قانوني اين ها است".
نامه سرگشاده جبهه مشاركت
جبهه مشاركت ايران اسلامي هم كه از نامزدي ميرحسين موسوي حمايت مي كند در نامه اي سرگشاده خطاب به دادستان كل كشور و رئيس سازمان صدا و سيما، سخنان آقاي احمدي نژاد را در مورد اين حزب و اعضاي آن "دروغ" خواند و خواستار مهلت پاسخگويي به او شد.
در نامه جبهه مشاركت آمده است: "ايشان نسبت هاي ناروايي به جبهه مشاركت ايران اسلامي و اعضاي آن روا داشت بدون آنكه فرصت پاسخگويي متقابل براي ما فراهم باشد. بنابراين خواهشمند است در همان شبكه و در همان ساعت فرصت مناسب در اختيار نمايندگان جبهه مشاركت قرار داده شود تا توضيحات لازم به مردم شريف ايران داده شود".
در اين حال محمدرضا خاتمي، عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت و نايب رئيس پيشين مجلس در دوره ششم، ادعاي آقاي احمدي نژاد در مورد ارتباط نمايندگان تحصن كننده در مجلس ششم با كنگره آمريكا را "دروغ محض" خواند و گفت: "اگر چنين چيزي اتفاق افتاده بود، نهادهاي گوناگون به راحتي از اين موضوع نمي گذشتند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859