۱۳۸۸ خرداد ۱۹, سه‌شنبه

شاهرودي: نسبت دادن جرم در رسانه ها قابل پيگرد است


آيت الله محمود شاهرودي رئيس قوه قضائيه ايران در واكنش به سخنان محمود احمدي نژاد در مناظره هاي تلويزيوني، اعلام كرده كه نسبت دادن جرم به افراد حقيقي در رسانه هاي عمومي قابل پيگرد است.
آقاي شاهرودي در جلسه مسئولان قضايي گفته است:"نسبت دادن جرم به افراد حقيقي در رسانه هاي عمومي قابل پيگيري و جرم است و از كانديداهاي محترم درخواست مي كنيم در فرصت باقي مانده در رسانه ملي به تبليغات قانوني و اخلاق محور توجه كنند."
به گفته رئيس قوه قضائيه، مسوولان در نظام اسلامي براي رسيدن به مقام نه تنها به رقيب توهين نمي‌كردند بلكه از او ستايش مي كردند و سعي داشتند تا با سرباز زدن از مسئوليت، ديگري اين مسئوليت را بپذيرد.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري ايران و نامزد انتخابات رياست جمهوري در مناظره انتخاباتي با ميرحسين موسوي آخرين نخست وزير ايران در تلويزيون دولتي، برخي از مقامات عالي رتبه حكومت را به فساد و قانون گريزي متهم كرد.
آقاي احمدي نژاد با زير سئوال بردن عملكرد 24 سال گذشته، برخي از مقامات ارشد نظام نظير اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت و علي اكبر ناطق نوري رئيس پيشين مجلس و خانواده هاي آنها را به قانون گريزي و انباشت ثروت متهم كرد.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به عملكرد سي سال گذشته گفته است: اين دوره (سي ساله) كاملا مثبت و خار چشم دشمنان بوده و نبايد تضعيف يا موجب سوء استفاده دشمنان شود.
آقاي احمدي نژاد در مناظره با آقاي موسوي گفته بود كه آقاي هاشمي رفسنجاني را "صحنه گردان اصلي" مخالفان دولت مي داند.
او آقاي هاشمي رفسنجاني را متهم كرد در اوايل كار دولت نهم به "پادشاه يكي از كشورهاي حاشيه خليج فارس" پيغام داده است كه اين دولت به زودي سقوط خواهد كرد.
آقاي احمدي نژاد همچنين گفت كه "بي قانوني" و "قانون گريزي" را در ثروتمند شدن فرزندان كساني چون آقاي هاشمي رفسنجاني و علي اكبر ناطق نوري مي داند.
سخنان آقاي احمدي نژاد با واكنش هاي منفي رو به رو شد اما وي بعد از مناظره نيز در سخنراني هاي تبليغاتي همان سخنان را تكرار كرد و گفت كه اين تازه آغاز راه است.
آقاي هاشمي رفسنجاني در واكنش اين سخنان گفته است: "تا جايي كه به حق شخصي افراد باز مي گردد، شايد بتوان گذشت كرد اما زماني كه به اصل انقلاب، محتوي و پشتيبانان اصلي انقلاب و نظام باز مي گردد، سكوت جايز نيست."
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر شركت گسترده در انتخابات، گفته است:"بايد با اطلاع رساني و آگاهي بخشيدن جلوي روند مخرب دروغ پردازي ها گرفته شود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظر خودرا برای ما بنویسید با تشکر از بازدید شما
حتی می توانید با ارسال sms و برقراری تماس نیز نظر بدهید
tel:00989143146859